rap met rapley....

Ik kon niet langer wachten!!! Dit weekend heb ik Rêve voor het eerst iets anders gegeven dan de borst á la Rapley.

We zijn begonnen met... schrik niet.. rauwe winterwortel.. en wonder boven wonder... ons meisje snapt het principe, de dag erop appel en daarna bloemkool, banaan en vandaag brocoli.
Tis verbazingwekkend. Owkeej, vooral de eerste keer slikken was voor haar wel echt even wennen en als ze een te groot stuk hapt begint ze echt wel te kokhalzen. Maar vanavond zat ze bij ons aan tafel en at ze gewoon brocoli uit het vuistje, de smaak was klaarblijkelijk wennen, maar happen, kauwen en doorslikken, zonder te verslikken of stikken.

De natuur is een wonder... of niet dan?! Eerst de zwangerschap en de geboorte al.. gevolgd door borstvoeding.. ik blijf me verbazen.

knufff

mama van Rêve (mijn grote wonder!!)

Jeetje wat goed zeg, als Tygo ook maar een heeeeeel klein stukje in z'n mond heeft, al ligt het voor op zijn tong, begint hij al angstvallig te kokhalzen. Bij de liga bijvoorbeeld, bijt hij nog wel eens een klein stukje per ongeluk af... Nou, je moet hem eens horen protesteren.... Ook heb ik al eens broccoli voor hem gekookt met een aardappel, heel lang met de staafmixer gepureerd, flink wat kookvocht erbij gedaan... Nee hoor, meneer trapt er niet in... Veel te veel stukjes mam... kuch kuch kuch...
Groetjes happyM.

Heb trouwens even gegoogled wat à la rapley betekend... maar leuk zeg. Het is volgens mij wel een leuke methode om je kind te leren eten!!!
Succes verder ermee.
happyM.

Hoi Mamma_Ilse,

Ik had er ook al het een en ander over gelezen in de baby-tijdschriften. Vond je het niet eng om te doen? Als ik Isa een stuk banaan in haar handje geef dan hapt ze er zo'n enorme (grote mensen-)hap vanaf dat ik me niet kan voorstellen dat ze dat ooit normaal wegkrijgt! Ook van haar liga (ik geef haar wel eens een halve in haar handje (vuistgrootte zegt Rapley hè) neemt ze echt TE grote happen. Ik ben echt bang dat ze gaat stikken!
Heeft jou kleintje zich in het begin niet vreselijk verslikt of gekokhalst??

Ben heel benieuwd want ik wil dat van die broccoli ook wel eens proberen!

Grtz. Poppetje71 mv Isa (bijna 8 mnd)

hoihoi,

nou we zitten nog in het begin natuurlijk, maar....vooralsnog gaat het erg goed. Ja ze neemt wel ns een hap die groter is dan goed voor d'r is en dat spuugt ze dan ook gewoon weer uit. Soms komt er wel ns iets in haar keeltje wat ook niet fijn voelt en dan gaat ze hoesten en kokhalsen. Maar... als je gewoon even afwacht, dan zul je zien, dat het allemaal goedkomt. Ze redt zichzelf super!! Nou moet je wel weten: wij laten haar absoluut nooit alleen en passen echt wel op dat ze niet stikt.

Vertrouw op de natuur, hoe eng dat ook klinkt. En dan zul je zien dat het allemaal wel wat meevalt.

En als ze zich toch verslikt... op haar buik op schoot leggen en voorzichtig op de rug kloppen (dit heb ik nog nooit hoeven doen, maar zo moet het volgens ehbo cursus)

succes

mama van Rêve

E,

hartstikke goed joh dat het zo lekker gaat. Echt geweldig.

Onze knul knaagt met zijn tandjes ook mee van de winterwortel die mama eet. (Jaja weer de wortel als zwangerschapsverslaving had ik bij de jongste dochter ook al)

Maar kijk je verder wel uit met die wortel, want te als een stukje te groot is en je kleine meid verslikt zich dan kan dat hetzelfde effect hebben als pinda's.

Miep

Terug
Bovenaan