rapley methode

Hoi

Heeft iemand ervaring met de rapley methode
Je begint dan met vast voedsel vanaf de 6 mnd i.p.v. geprakte hapjes
ek denk erover om mijn kind zo te lren eten en was benieuwd naar ervaringen en tips.

Groetjes moeder van sjors
 
even nog wat extra info
mijn dochter sjors is nu 5 1/2 mnd
ik geef volledige borstvoeding
heb het boek over de rapley methode aangeschaft en ben nu het aan het lezen

ben gewoon benieuwd naar tips en ervaringen
hebben mensen bijv. raar gereageert
als ik het vertel kijken sommige mij raar aan maar zijn het ook gewend want ik wil sjors ook babybebaren leren
en hoe reageerde het CB

vindt het ook wel een beetje eng om eraan te beginnen
maar ik zie wel waar het schip strand en kijk of sjors het leuk en leerzaam vindt

ben benieuwd naar verhalen dus

groetjes moeder van sjors
 
Wij doen ook a la rapley heel leuk hoor en gaat hier prima!

Maar je kunt beter eventjes hier kijken
http://www.network54.com/Forum/382080/

Daar zul je meer info en antwoorden op je vragen vinden..
 
Hoi moeder van Sjors,

Je kunt alles lezen over hoe je moet beginnen met vastvoedsel volgens de Rapley-methode (hier in Nederland gepromoot door Stefan Kleintjes) op www.borstvoeding.com onder de knop: Voedselintroductie.

Hier staat welk soort fruit en groente je het beste kunt beginnnen en hoe je het aanpakt.
Ik begon trouwens bij 7 maanden met onze dochter. Maar onze dochter wilde alleen maar broccoli en bloemkool zo eten. Al het andere wilde ze niet. Dus ik heb een combinatie gedaan, sommig eten gepureerd en sommig eten in stukken.
Veel succes
groetjes Chantal
 
Hoi, hoi,

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en ook ik wil vast voedsel aanbieden met de rapley -methode. Het verhaal er achter spreekt me erg aan. Natuurlijk heb ik ook nog wel vragen. Ik weet bijvoorbeeld niet goed welke groent een baby goed vast kan houden. Broccoli, bloemkool en worteltjes gaat volgens mij prima. Maar daar zal het niet bij blijven.Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als hij een stuk wortel in zijn mond krijgt door het sabbelen. Spuugt hij dit uit?
Ik ga ook nog eens op de sites kijken die genoemd worden!

Groetjes van Martine
 
Terug
Bovenaan