Rapley

<p>Iemand ervaring met rapley?</p><p>Wij geven nu denk ik een maand eten volgens de rapley methode. </p><p>Fruit en boterham gaan super, maar avondeten niet zo.</p><p>Het lijkt alsof ze erg moet wennen aan structuur (al het groente gaat nauwelijks in haar mond), of juist het eten te flauw vind zoals aardappels.</p><p>Ik heb ze al eens gebakken, hopelijk slaat dat een beetje aan. </p><p>En oma's boontjes (eigenlijk voor ons dus met allerlei kruiden denk ik) gingen er beter in dan de boontjes zonder kruiden...</p><p>Komkommer sabbelt ze wel lekker op, maar zonder tanden is t wel erg moeilijk eten ?</p><p>Iemand tips?</p>
 
Een maand is nog niets! Mijn neefje gkng mrt 1,5 jaar pas echt wat eten (puree weigerde hij ook ) mijn dochter at in t begin maar 1x mee. Zeker roen we net maar maandje bezig waren en at wisselend. 
 
Komkommer is ook best lastig en hard als ze nog geen tanden hebben. Dan kun je beter de groenten nog koken. Favoriet zijn hier:
Avocado
Augurk
Wortels
Broccoli
Boontjes
Bloemkool
Bietjes
En ei, stukjes vis, af en toe vlees. 
In principe moeten ze 10x iets proeven voor ze de smaak echt leren waarderen. 
 
 
 
Geef je kindje lekker de tijd om aan het eten te wennen en te ontdekken. Echt opeten komt vanzelf en hoeft nog lang niet; food under one is just for fun. Oftewel tot je kindje een jaar is, is vast voedsel oefenen. Dus lekker genieten van de ontdekkingstocht van je kindje. 
Wij doen ook rapley en onze dochter ging met ongeveer 8 maanden echt wat eten. Nu is ze een jaar en wisselt het erg, soms eet ze als een bootwerker en soms speelt ze alleen met het eten.
Je kunt je op Facebook aanmelden bij de groep bijvoeden a la rapley of kleintjes methode. Veel ervaringen van anderen en goede tips!
 
Bedankt voor de tip, ik heb me aangemeld. 
De rest ook bedankt, lekker aan blijven bieden dus.
Omdat we eerder begonnen zijn met bijvoeding (potjes) dacht ik dat het nu misschien makkelijker zou gaan, de smaak van bloemkool kent ze eigenlijk al. 
Rond 8 maanden de overstap gemaakt naar rapley
 
Terug
Bovenaan