Rare afscheiding..!!!??

Hallo,

Ik ben 18,3 wk zwanger van ons 2e kindje. Nu heb ik vanaf het begin al meer afscheiding, maar sinds een week heb ik soms wel erg dik taai slijm en best veel. Ik heb verder geen   jeuk of pijn het is helder wit en het stinkt ook niet. Nu spoel ik de boel wel eens schoon met zo'n lactacyd inwendige spoeling (alleen lauw water ), want ik vind het erg vies. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook zo heb gehad en vraag me eigenlijk af of dit normaal is.
Ik hoop dat iemand dit herkent.

Doreen
 
Hoi Doreen,

Ik zou je allereerst willen aanraden om meteen te stoppen met die Lactacyd! Ik had nl. hetzelfde probleem en bleef maar douchen (2x per dag) met lactacyd. Toen ik dit tegen mijn gyn vertelde, zei hij dat ik daar meteen mee moest stoppen. Deze vochtafscheiding heeft nl. een heel goede functie. Het beschermt de baarmoeder tegen kwalijke bacterieen en stoffen van buitenaf en moet juist absoluut niet worden weggespoeld. Hij zei dat je de natuur zijn werk moet laten doen en niet moet verstoren met een chemische douche. Je lichaam gaat dan ook zelfs meer aanmaken omdat het steeds weer wordt weggespoeld. Ook kun je beter geen inlegverband gebruiken. Ik weet dat het geen pretje is. Ik ben zelf 38 weken zwanger en heb er ook erge last van gehad maar sinds de 30e week is het wat minder gelukkig. Het enige wat je kunt doen is een keer extra je ondergoed verschonen. In plaats van alleen 's morgens en 's avonds na het douchen, trek ik dus nu ook 's middags schoon ondergoed aan.

Sterkte ermee!!

GRoetjes F.
 
Ook ik heb meer last van afscheiding, vroeg me ook al af of dit normaal was..maar schijnbaar wel dus. Wist idd wel dat je beter geen inwendige douches kunt gebruiken had al eens gelezen dat dit helemaal niet zo bevordelijk is voor je vagina.
 
Hoi,

Ook ik wil zeggen, STOP MET LACTACYD mijn huisarts heeft mij ooit op lactacyd gezet 2x daags een jaar lang, want volgens hem kon het geen kwaad. Mijn zuurgraad was zo verstoord dat ik de ene infectie naar de andere kreeg met als gevolg een verkrampte bekken bodemspier, kon niet eens een tampon in brengen zo verkrampt was die. Wat bij mij goed werkte was spoelen met de lactacyd douche gevuld met lauw water. Dit was op advies van de gyneacoloog, maar ook niet te vaak doen hoor!
Afscheiding is een 'natuurlijk' proces, wat inderdaad wel eens smerig kan zijn. Ik heb ook veel last er van tijdens de zwangerschap, nu is het ook nog eens waterig, maar ook inlegkruisjes of iets dergelijks is niet aan te raden!!!!

groetjes kirsten
34w4d
 
Terug
Bovenaan