Rare afscheiding

Beetje vies vraagje:

Vandaag lag er in mijn onderbroek een taai, lijmachtig klontje van bijna een centimeter, niet te vergelijken met afscheiding. Als ik het internet opga, kom ik alleen maar de slijmprop tegen die je aan het eind van je zwangerschap zou moeten verliezen, dus ik maak me met m'n 8 weken een beetje zorgen...

Iemand ervaring met een soortgelijke afscheiding? Er zat gelukkig geen bloed bij.

Groetjes,

Oh... na nog even doorzoeken vind ik het volgende. Ik kan de bron alleen niet achterhalen, maar het stelt me voorlopig wel gerust.

De slijmprop bevindt zich in je baarmoederhals en werkt als een ‘goed afsluitende stop’. Deze wordt regelmatig ververst, waardoor je soms al vroeg in de zwangerschap stukjes slijmprop kan verliezen, geen reden om je zorgen te maken dus. Op het einde van je zwangerschap kan je de slijmprop verliezen doordat je baarmoederhals wat korter wordt, of doordat ie een klein beetje opengaat. Dit gebeurt vaak spontaan in de laatste weken van je zwangerschap, zonder weeën. Zonder weeën zal je niet bevallen, dus als je de slijmprop verliest is het niet altijd een teken dat je gaat bevallen, het kan wel een aankondiging van het begin zijn. Bij de slijmprop kan ook een streepje bloed zitten. Dit kan doordat bij de verandering in je baarmoederhals een klein adertje kan springen, waardoor er een beetje bloed vrijkomt.

er veranderd heel wat met je lichaam he...
je wordt er soms zo onzeker van.
ik heb wel wat meer (wittige) afscheiding dan normaal maar dat schijnt er ook bij te horen!
ik denk altijd zo, zolang er geen bloed bij zit, zal het wel goed zitten.

gisteren had ik zo'n 'kramp' linksonder...maar ook rommelige darmen en opgezette buik en winderigheid....wat een lekker verhaal he, hahahah ;)
maar voor de rest gaat het goed!
niet teveel zorgen maken karientje en anders even je verloskundige bellen!
liefs lotte.

Hoi karientje,

Ik had gister precies hetzelfde alleen was het bij mij bruin. Echt heel erg plakkerig. En ook ik vond alleen maar dingen over de slijmprop.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan