rare amerikanen

A

Anoniem

Guest
Op televisie zag ik net een voorstukje over overgewicht bij Amerikanen. Er was ook een baby van 4 maanden die al een hamburger kreeg . Hier mogen ze met 4 maanden nog niet eens fruit. En dan verbaasd zijn dat die kinderen daar vaak zo dik zijn. Raar volkje..

Haha ik heb er gewoond, het blijft inderdaad een apart volkje....vinden ze het raar dat ze te dik zijn!! Hoe zou dat nou komen he?!?!?

Heel herkenbaar! hier in Canada net zo. Kinderen gaan hier ook de hele dag naar school en lunchen dus op school, de keuken in een school heeft met name ook een magnetron zodat alle stukken pizza die ouders meegeven opgewarmd kunnen worden........... of de ouders komen even een mac menu langs brengen.....
Volwassen hier trouwens ook, er zijn echt weinig mensen volgens mij die een broodbak mee naar hun werk nemen. Tussen de middag ga je gewoon even ergens wat halen, elk dorp/stadje heeft minstens een paar fastfood restaurants. Dat is hier ook veel goedkoper als in NL dus dat maakt het natuurlijk ook nog weer aantrekkelijker.
Aan de andere kant wordt het wel steeds populairder om gezond te gaan eten maar dat komt er dan op neer dat je dus meer salades enzo kunt bestellen in zo'n restaurant!

Groetjes

haha een hamburger met 4mnd ?!
Wat een volk... maar ach dan laat je dat er later toch weer vanaf zuigen, dat kan daar overal.

Ik heb op een Amerikaanse base gezeten in Afghanistan.. niet normaal: een burgerking, een pizza hut, van die koffie zaken met donuts etc, een px shop waar je vanalles kan kopen snoep etc.. En dan ook in de eetzaal,   's ochtends (good mornin' hunny, what will it be/) kon je enorme omeletten laten bakken, pancakes, wafels, worst etc etc, 's middags kon je allerlei vette tjap krijgen en 's avonds ook, spare ribs kaaspizza's macaroni and chees en je kon zoveel donuts pakken, apple pie en cake en frisdrank tot je rollend naar buiten ging. Gelukkig (voor mij ) hadden ze ook veel vers fruit en sla, want ik moet die vette blerf niet, daar is een papatje van de happie snack in Almere niets bij! Je kon echt zien als er lui van een andere base (zoals Tarin kot) een keer er waren, van die wat magere koppies tussen al die dikke amerikaanse lijfen (en idd die Canadezen.. daar paste ik ook 4x in!)

Het was een heel aparte ervaring... ik ben blij dat we hier nog niet zo zijn doorgeslagen..

Evelien

Maar als ik op het schoolplein kijk hier, zie ik toch ook al wel heel veel dikke kinderen.... Dus het komt echt wel hier naar toe.

En ik snap ook wel waarom. Bij ons is het op zaterdag een bakje chips met een glaasje cola. En door de weeks thee en water, en s middags bij de thee 1 biscuitje. (voor mijn oudste dan he? de jongste krijgt GEEN chips en GEEN cola)

Als ik bij andere kinderen thuis kijk, wat die kinderen op een dag al wegstouwen... Ongelofelijk!

Dus het zijn niet alleen de canadezen/amerikanen.....

Jeminee, een hamburger met 4 maanden oud, sorry, maar dat lijkt wel kindermishandeling! Dat is toch echt niet normaal.
Aan de andere kant mag mijn dochter wel altijd al alles proeven wat wij eten. Maar ze is al 16 maanden. Dus als ik bv. chocolade eet, dan krijgt ze daar een ieniemienie stukje van. Ik vind ook dat kinderen niet veel mogen snoepen, maar als je ze er helemaal niet mee kennis laat maken gaan ze het later misschien stiekem doen. Het bestaat nu eenmaal en ze zal ook moeten leren hoe ze met snoep om moet gaan. Dus: met mate!!
(helaas is haar moeder best een snoepkont en moet ik dus nu het goede voorbeeld geven!)

Hoi Babybelle,

Precies wat jij nu zegt vinden we hier ook best moeilijk. Wij kregen thuis vroeger echt helemaal niets aan snoep, dus als ik wat geld had kocht ik de Jamin leeg. Het werd echt een frustratie. Gelukkig werd ik er niet dik van want daarvoor was het niet vaak genoeg.
Marissa mag nu van ons de gewone baby lekkere dingen zoals nijntje koekjes, rozijntjes, yoghurt rozijntjes en stukjes wafel zonder suiker van papa. Verder is papa verslaafd aan waterijs maar hij heeft wel altijd de gezonde dus zonder suiker en met echt fruit. Die eet ze altijd samen met hem. Ze heeft ook wel af en toe een stukje taart gekregen op een verjaardag, maar wel pas vanaf dat ze 11 maanden was. Ze kreeg dan een paar hapjes van mijn stukje. Maar gister had ik een zak chipito's en dat vind ik dus echt nog niet goed voor haar. Die heeft ze dus ook niet gekregen, maar dan berg ik de zak op want ik wil het ook niet voor haar neus op gaan eten als ze niets mag. Op de verjaardag van haar neefje hadden ze mini knakworstjes, ook die krijgt ze nog niet omdat hier alleen maar vet in zit.
Wij proberen het dus een beetje gezond te houden met af en toe iets lekkers. Chocola mag ze echt nog niet dus dat soort dingen eet ik alleen tijdens haar middagdutje. Maar het blijft een beetje proberen en op je eigen gevoel afgaan

groetjes Linda

He meiden,

Ik had gisteren ook het voorstukje gezien en ik werd er echt misselijk van. Ze duwde een patatje in het handje van de baby en dat kon ze amper vasthouden.. ik vond het  gewoon zielig en heb gelijk weggezapt.....

Laatst hadden we een bbq bij ons thuis met de hele familie.. en toen dacht ik ga geen bordje maken voor Jennifer maken want die snoept lekker met iedereen mee... NOU dat heb ik geweten. Het kind had de hele avond pijn in haar buik (dat denk ik dan want ze zegt het nog niet!!). Maar veel huilen in bed, draaien niet in slaap kunnen komen.
Dat doe ik dus NOOIT meer...eerst maar gewoon eten en dan een stukje brood of komkommer lekker snoepen prima, maar niet van iedereen een happie!!!
Heb m'n lesje wel geleerd!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan