Rare bewegingen.

Hey.

Joëlla is soms zo stijf als een plank, strekt dan haar benen, vooral als ik haar op til of haar verschoon. Ze overstrekt haar lichaam dan.
En ze tilt ook soms haar hoofdje op in de box als ze op haar rug ligt, net als of ze iets wilt pakken of gaan zitten.
En ze schud soms ook nee, ik vind dit best raar, tenzij er meer kindjes zijn die dit doen?
Herkennen julie moeders dit ook of ben ik de enige, zo ja dan trek ik maar aan de bel bij de huisarts.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi Sabina,

Hier nog een rare meid, Lotte strekt zich ook helemaal, als aan het spelen is (en het spannend vind ofzo) als we haar luier verschonen enzv.
Ook maakt ze bruggetjes en tilt haar kont omhoog.
Lotte is ook van de sit-ups, maar dit doet ze al heeeel lang sinds ze 4 maanden is ofzo.
Ik weet zeker dat zij nu al meer buikspieren heeft dan mij. Bij het kdv vonden ze het ook wel apart en zien het niet zo vaak als kindjes dat doen.
Ik heb ook het idee dat ze daarom ook niet echt omrolt omdat ze gewoon haar hoofd optilt en op haar zij  gaat liggen (kan ze alles in de gaten houden ze is nogal nieuwsgierig en snel afgeleid). Ze is ook een frequente nee schudder.
Ik denk niet dat ze zich overstrekt ze spant d'r eigen gewoon helemaal aan.
Volgens mij hebben we gewoon 2 normale dochters en hoort het er gewoon bij alleen ziet het er een beetje gek uit.

Lilian mv Lotte vandaag 7 mnd

Hallo mama's,

Dat van die sit-ups heeft Isa ook heel lang gedaan, nu doet ze het af en toe nog. Volgens de kinderfysio (die bij Isa kwam voor haar voorkeurshouding/wat afgeplatte achterhoofdje) komt dit omdat ze de wereld graag op een andere manier willen zien dan liggend op hun rug! Ik moest Isa daarom vooral veel op haar buik leggen!! Daar worden ten eerste de nekspieren goed stevig van en ten tweede ziet de wereld er vanaf je buik heel anders uit!! En inderdaad, nu Isa het grootste  deel van de dag op haar buik doorbrengt (en ik hoef haar niet meer op haar buik te leggen hoor; ze rolt en tijgert zelf alle kanten op!), doet ze die sit-ups een stuk minder!

Dus, laat ze lekker op hun buik liggen!

Grtz. Poppetje71

Dat NEE schudden word hier echt heel veel gedaan, het is nu zelfs zo dat Yari al nee schud als wij het woordje NEE zeggen.

Hihi, wel heel leuk.

Groetjes Marina.

Onze meid wil tegenwoordig ook graag gaan zitten dus als ze ligt dan
doet ze ook al buikspieroefeningen. En dat met haar hoofd schudden doet
ze ook ....ook wel als ze eigenlijk slaap heeft of juist aan het wakker
worden is.

Het zal er wel bij horen..

groetjes Claudia en Maud-je

Hoi,

Nou hier nog zo een meid die zich erg graag uitstrekt en graag haar hoofd optild als ze plat ligt. Dat nee schudden doet ze nu sind een paar dagen wel grappig om te zien.

Groetjes nancy

Terug
Bovenaan