Rare eet-behoeften

Zo, tijd voor even wat zelfspot; hebben jullie nu je zwanger bent al rare (vr)eet-behoeften? Je hoort altijd van de augurken-met-slagroom, mosselen terwijl je geen vis  lust of vegetariers die ineens die BigMac niet kunnen weerstaan  enzo.

Ikzelf eet geen echt vreemde combinaties, maar ik kan wel ineens heel erg trek hebben in bepaalde dingen. Vorige week had ik supertrek in een Mars; toen m'n man sigaretten ging scoren bij de benzinepomp heb ik hem dus ook verplicht om een Mars voor me mee te nemen.
En bij McDonalds moet ik mezelf ook een beetje inhouden, anders eet ik m'n dochters Happy Meal zelf op voordat zij een hap heeft kunnen nemen. Of ik sta al weer in de rij voor een extra BigMac of cheeseburger...
Chocolade eet ik juist nu veel minder dan gewoonlijk!

Ik ben benieuwd of jullie al maffe ervaringen hebben!

Jacoline.

Hoi

Heel herkenbaar! Ik probeer altijd veel vis  en groenten  te eten, maar nu heb ik de grootste hekel aan gekookte groenten en vis - mijn lieve man probeert leuke recepten te bedenken maar ik vind het helemaal niets. Wel kan ik zoete pannekoeken, pizza,  cheeseburgers, loempias en spareribs  eten  - maar het liefst met een dag of 5 tussen..... Lekker gezond

Liefs

Mor 74  

Hoi hoi,

Niet echt rare eetgewoontes, maar wel veel zin in chips, chocolade en zoute drop (ik mag drop eten omdat ik een lage bloeddruk heb, op advies van vk en dokter, he wat vervelend he!)
Verder gewoon veel honger!!!

Groetjes Lia

hey meisjes,

Godzijdank heb ik geen vreetbuien, daar was ik wel n beetjke bang voor.
Mara ik vind melk ineens heeeeeerlijk (drink zo 2 liter per dag) terwijl ik dat nooit zo lekker vond...

Verder krijg ik mn avond eten nauwelijks weg. Zeker aardappels, vlees en groente laat ik graag staan...
Slecht van mij!

En inderdaad, normaal ben ik ook n chocolade freak. Nu heb ik daar absoluut geen behoefte aan!

x
Liz
(18 wkn, eerste)

Rare eetgewoontes heb ik niet. Ook heb ik een hekel aan gekookte groenten. Boontjes en worteltjes gaan nog wel, maar verder... laat maar. Stamppotten lust ik gelukkig nog wel, dus aan m'n portie groenten kom ik wel.

Ik ben normaal gesproken een enorme brood eter, maar gewoon brood krijg ik nu met moeite weg. Geroosterd brood of harde bolletjes vallen wel goed in de smaak.

Ik probeer me in te houden qua snoep en vettigheid, al valt dat niet altijd mee. Gelukkig vliegen de kg's er niet aan, ik ben pas 1 kg boven m'n startgewicht.

Groetjes,
Leeuwtje

Hihi, leuk om te lezen is dit. Bij mij valt het ook nog best mee. Wel meer trek en dan met name vette dingen maar dat is aardig te onderdrukken. Wel drink ik ontzettend veel waar ik me voorheen echt toe moest zetten. Toen redde ikme met 3 glazen per dag en nu heb ik aan 3 liter nog niet genoeg.En waar ik echt geen genoeg van krijgen is Reine Claude (groene) limonade. Heerlijk!

Marian

hé hallo,

ik had in mijn eerste zwangerschap heeeel veeel honger en dat heb ik nu juist niet ik moet mezelf ook echt dwingen te eten.

en in mijn eerste zwangerschap at ik echt de hele dag chocolade repen zoals mars, twix bounty en nog meer van die repen.

wat ik heel verveld vond omdat je dat niet teveel mag eten als je zwanger bent ik had in mijn eerste zwangerschap ook een echte drop tic kon er niet genoeg van krijgen maar omdat je dat niet teveel mag eten had ik ook echt het idee dat ik mijn behoefte niet kon stille. en sinds mijn eerste zwangerschap zijn we ook allebei over gestapt op bruin brood hoe donkerder hoe beter. maar daar zijn we ook niet meer vanaf  gestapt.

groetjes tineke 15+5

Hier nog eentje die opeens helemaal niet meer van de chocola enzo is. Terwijl ik daar normaal niet genoeg van krijg!! Ben dus ook gewoon (15+6 wkn) nog geen kilo aangekomen, terwijl er naar mijn gevoel al een buik van hier tot Tokio zit.

Wat ik wel heb is soms extreme trek in iets (bijna altijd ongezonds). Zo heb ik twee weken lang in het ziekenhuis gelegen met hersenvliesontsteking, en twee weken lang giga zin in een broodje fricadel gehad! En wat denk je: de eerste dag dat ik thuis ben eet ik dat dus, en het smaakte toch vies!!   Dus dat doen we ook niet meer. Heb nu al weer drie dagen enorm zin in een patatje mayo, dus wie weet ga ik dat vanavond eens proberen. Zal ook wel weer tegenvallen.

In z'n algemeenheid smaakt eigenlijk niets me echt heel lekker. Wel gek, want ik heb verder helemaal geen last (meer) van misselijkheid enzo. En ook bij het koken heb ik niet echt last van de geurtjes. Tot we gaan eten, en dan heb ik na 5 happen gewon genoeg....

Terug
Bovenaan