rare eetgewoonten

A

Anoniem

Guest
Ik ben zojuist bosvruchten yoghurtijs gaan halen en heb zowat de hele bak naar binnen gewerkt, jeetje. En in de eerste paar weken had ik heel erg veel zin in vis, ik at ansjovis zo uit het potje en veel makreel en zalm en garnalen. Heb zelf bij het ontbijt een keer nieuwe haring gegeten!  Ik lust geen koffie meer, het meeste vlees staat me tegen en van knoflookgeur word ik misselijk.

Hebben jullie rare eetgewoonten gekregen sinds je zwangerschap?

mwah, raar.... dat ijs herken ik zeker, zo'n liter bak zeker, lekker op je schoot en maar lepelen. Heb ik met roomijs met caramel.... Ook de broodjes bapau met ketshup zijn geen lang leven beschoren en ik doe zowat een moord voor doperwtjes met yoghonaise.......

Zolang je er maar met verstand mee om blijft gaan. Volgens mijn verloskundige raak je alle kilo's die je eraan eet met onnodige (lees snoep, koek en zoetigheden) voedingsmiddelen er moeilijk weer af.

Geniet van je ijsje!!!

Heel herkenbaar ja! Ik ben 9 1/2 week zwanger, en ik ben de hele dag misselijk. Vlees en aardappelen, ik moet er niet aan denken, maar ik eet gerust een heel pak sinaasappelcakejes of, vooral 's avonds na het eten, nog een hele stapel pannekoeken... Vreemd!

Ook winegums en dat soort dingen - normaal eet ik dat helemaal niet! Nou ja, ik ben allang blij dat ik niet meer afval - ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen omdat ik niets lustte.

Sterkte allemaal!
~Hilde

Oh ja ik haal wel eens zo'n bakje citroensorbetijs... zaaaaalig.
Laatst moest en zou ik het hebben, en onderweg naar de appie realiseerde ik me dat ik echt ontzettende zin had in dat ijs, maar ook in appeltaart met noten, slagroom en warme chocomel. Rare combi he hihi. Maar in de supermarkt was de appeltaart met noten op. Dat kan een zwangere vrouw dus niet hebben he.... zucht....
Ik moet zeggen dat het nog meevalt met mijn gekke eetgewoontes hoor. Dit was de enige keer dat ik per se naar de supermarkt moest (en hij moest rijden want ik was er helemaal hyper van haha) om wat te eten te halen.

Groetjes
Wasabimammie!
35 weken

Oh ja, ijs (hahaha). Krijg bij het lezen hiervan alweer zin in. Ik woon in Oosterbeek en daar hebben ze echt superlekker italiaans ijs. Als je in de buurt bent is het zeker het proberen waard. Vrijdagavond na het avondeten ook nog snel naar de supermarkt geracet voor chocola en menms.
Tja ik ben zwanger en dan mag dat vind ik.  Moet min glaasje wijn ook al laten staan dus dan maar lekker eten toch?

Lekker bunkeren dames,

Groetjes Juffie

Hi dames,
Sommige van jullie hebben wel   een beetje rare gewoontes, zeker wanneer je van te voren iets niet lustte of net andersom. Hihi.
Ik heb dat eigenlijk niet zo erg, als wat ik eet maar gewoon heel erg veel is. Maakt eigenlijk niet veel uit wat dat is. Gister een bord macaroni op, uur of anderhalf later schnitzel, tussendoor nog stuk komkommer en rond negen uur nog half pistoletje met kaas. Ben ook al 19 kilo aangekomen, nog drie te gaan en dan zitten we aan de honderd. Vind ik niet zo erg hoor, gaat er vanzelf weer af.
Zoals je kunt zien heb ik meer last van rare slaapgewoontes. Is voorbereiding voor als de kleine komt, voedtijd.
X

die winegums zijn herkenbaar, haha.
ik snoep nooit van dat zoete spul, maar nu vreet ik de ene zak na de andere leeg. ik moest in de supermarkt zelfs zoeken waar het stond.
normaal ben een hartige snoeper: chips enzo. maar die krijg ik nu niet meer weg, behalve kroepoek. tja. en normaal ben ik verslaafd aan koffie, maar die is ook helemaal in de ban gedaan door de smaakpapillen. Niet zo heel ongezond.
Verder ben ik nog geen grammetje aangekomen. maar ben ook pas 12 weken.

toch vind ik het raar. dit had ik bij de eerste helemaal niet. geen moment aan gekke dingen eten gedacht. en nu heb ik op de gekste tijden zin in iets wat ik normaal niet eet.
meestal geef ik er niet aan toe (is ook meestal niet in huis), maar af en toe toch.

succes met alle vreterijen, haha
greet

Leuk om te lezen dat  ik niet de enige ben :)
Voordat ik  zwanger was  deed ik heel snel  mijn boodschappen. En nu  doe ik er zoveel langer over! Ik wilde laatst sandwichspread en ik kon gewoon niet kiezen tussen de verschillende smaken.  Ik heb  alle etiketten staan lezen en de smaak die ik uiteindelijk meegenomen had (tuinkruiden) vond ik zo vies dat hij meteen in de vuilnisbak is beland, haha. Raar.

Terug
Bovenaan