rare eetgewoontes / zwangerschapslusten

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Je hoort vaak dat je tijdens je zwangerschap ineens vreemde voorkeuren gaat krijgen voor eten wat je normaal nooit neemt. Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie vreemde eetgewoontes zijn.

Die van mij zijn heel erg wisselend. Ik begon met eenvoorkeur voor pittig. Daarna kon ik pittig niet meer verdragen en moest het juist zo weinig moeglijk smaak hebben. Vervolgens at ik alles wat zoet is. En bij voorkeur zachte koeken, cakejes ed. En sinds gisteren ben ik helemaal van de sla. Alle soorten salades en rauwkost gaan erin. Vannacht werd ik wakker en had vreselijk veel zin in komkommer. Maar ja..... zie daar midden in de nacht maar eens aan te komen

Hoihoi,

Ik ben nu 18 weken zwanger, dus ik denk dat de periode van de echte vreet aanvallen nog aan moet breken
Ik heb nog weinig dingen gehad waar ik ineens vreselijk veel zin in had; maar ik heb wel iets gehad wat ik ineens echt niet meer naar binnen kreeg, en dat is sla.
Moest de eerste drie maanden bijna overgeven bij het idee van sla, als mijn man naast me sla zat te eten stuurde ik hem echt weg naar de andere kant van de kamer, blegh!!
Nu merk ik gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat, heb van de week zelfs (met smaak!) een halve bak sla weg gewerkt, dus er zit vooruitgang in

Grappig he, hoe die hormonen zo kunnen werken?

Groetjes, 10e

Hai,

Ik heb er momenteel veel last van dat niks smaakt. Ik vind het ook echt lastig om iets te bedenken om 's avonds te eten. Ik heb ook veel moeite om groente weg te krijgen dus dat is steeds een heel gevecht aangezien ik minimaal 200 gram moet eten voor mijn kleintje van mezelf. Waar ik helaas wel zin in heb zijn de slechte dingen zoals friet.. Mijn grootste verslaving bij beide zwangerschappen is Raketten van Ola!

gr.Ing

Ha, ha, heb ik ook, ik herken mezelf soms niet meer terug... Ik lijk wel een ander mens!
Ik ben in het normale leven een vreselijke zoetekauw en een echte leut (thee en koffie). Maar nu? Hartig, hartig en nog eens hartig. Ik heb nu 4 soorten vleeswaren in huis (terwijl ik eigenlijk nooit vlees op brood eet!), 4 soorten kaas, 4 soorten crackers/toastjes. Ik eet ook veel meer salades (gezonde en ongezonde, ha ha). Qua drinken lust ik eigenlijk alleen nog maar melk, roosvicee en kruidenthee (terwijl ik normaal gruwel van kruidenthee!). Verder lust ik ook geen chocolade meer (terwijl je me daar voor kunt wakker maken normaal...).

Echt bizar, hoor. Ik had het met mijn 1e zwangerschap ook. Tegen het einde was ik er grotendeels weer vanaf, maar moest ik veel dingen laten staan ivm ernstig maagzuur.

Groetjes, Karin
13+4 wkn

Terug
Bovenaan