Rare ontlasting (etBV)

Wie kan mij helpen...

Mijn dochtertje is vandaag de hele dag erg huilerig en heeft veel honger.
Toen ik zojuist de luier aan het verschonen was zat er veel groenige poep in
met wat sliertjes (het leek een beetje op spinazie...). Ze krijgt volledige BV en is normaal gesproken heel erg tevreden.

Heb ik misschien iets verkeerds gegeten? Of kan het iets anders zijn?

Groetjes,
Patty

Hoi Patty,

Herkenbaar! Mijn zoon krijgt ook volledige bv en had vorige week zo'n dag! Echt spinazie en een beetje draderig.
Een paar dagen later werd het nog gekker, was het heel lichtgeel, bijna naar het wittige toe en slijmerig, beetje plakkerig, als slijm...

Toevallig moest ik een dag later naar het cb en heb ik het gevraagd. Daar werd mij verteld dat het best wel door mijn voeding kan komen. Kan het me niet zo heel goed voorstellen, ik had niets raars of anders gegeten, volgens mij... Maar wie weet. Ook kan het zijn dat óf ik óf mijn zoon een soort van virusje bij zich had, die dus via de bv bij hem kan zijn gekomen. Helemaal niets om je zorgen over te maken. Als je kindje het verder maar gewoon goed doet. Mij werd wel aangeraden het in de gaten te houden. Als je het idee hebt dat je baby zich meer dan 2 dagen niet lekker voelt en deze vreemde ontlasting zou houden, even naar de huisarts. Maar bij een dag heeft het zeer waarschijnlijk aan jouw voeding gelegen en heeft de baby daar krampjes van gehad. Zij vertelde dat groene ontlasting meestal duid op darmkrampjes.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Liefs,
Daniëlle

Hoi Patty,

Zoë heeft dit ook gehad.Zij krijgt ook volledige borstvoeding.

Toevallig moest ik een paar dagen later ( toen de ontlasting net weer de normale kleur kreeg ) naar de kinderarts.

Hij vertelde me dat dit niet iets was om zorgen over te maken.Dit schijnt wel normaal te zijn bij borstgevoede kinderen.

Ergens anders heb ik gelezen dat dit misschien zal kunnen komen omdat je kind te veel voormelk binnen heeft gekregen.

In elk geval is het niet iets om je zorgen over te maken,en met een paar dagen is de ontlasting waarschijnlijk wel weer normaal.

groeten van dianka

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben "blij" dat ik niet de enige ben. Gelukkig slaapt ze nu en de poepluier die ze net had was al beter dan die van vanmiddag. Ik zal het in de gaten houden en voorlopig geen Kip Madras (wat ik gisteren heb gegeten) meer eten!

Wat fijn toch dat er zoiets als een forum bestaat!

Groetjes,
Patty

Terug
Bovenaan