Rare ontlasting..... of niet??

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.... Ons zoontje (4,5 maand) heeft sinds een paar dagen heeeele vreemde ontlasting. Nu is het wel zo dat we hem nu sinds een week 's avonds een papfles geven (200 cc + 3 schepjes nutrix) en dat hij op het moment erg verkouden is. Ik kan het eigenlijk geen ontlasting meer noemen. Het is (sorry voor de details) een licht gele smurrie met allemaal witte stukjes erin! Voorheen had ie altijd groenige/bruinige luiers, en nu dit! Ze ruiken ook heeeel anders; echt om bijna over je nek te gaan. Bovendien zit er nu in elke luier wel wat poep; normaal gesproken poept ie netjes 1x per dag. Moet ik me zorgen maken en naar de dokter gaan? Hij drinkt verder goed en kan nog lachen; ondanks z'n verkoudheid.... Ben benieuwd of jullie kindjes ook wel eens zulke luiers hebben gehad ;-) Eigenlijk zou ik een foto moeten plaasten... hihihi....

groetjes,
Kipling26

Had gekunt!! Rijstebloem is ook bijvoeding ;)
Nee, ik vroeg dit omdat, als hij borstvoeding kreeg en jij sinds een paar dagen rijstebloem met fv aan hem gaf, het een allergie had kunnen zijn. Dat lijkt me nu dus onwaarschijnlijk.
Baby's kunnen door verkoudheid hele rare slijmerige ontlasting krijgen. Ik denk dus dat jou kleintje dit heeft. Door al het extra slijm en snot veranderd het ontlastingspatroon.
Beterschap met je uk, is hij/zij verder wel goed van pas?

Groetjes, Annet
Kijk ook eens op www.borstvoeden.net

Hoi Annet,
bedankt voor je reactie! Ga, gelukkig kan ie de hele dag door nog regelmatig een glimlach op z'n gezicht toveren. Had zelf ook al gedacht dat het misschien aan z'n verkoudheid kon liggen, maar toch, die witte stukjes...... Ik wacht nog even tot maandag en anders misschien toch even langs de huisarts?
groetjes,
Kipling26

Die witte stukjes kunnen onverteerde melk zijn, zie je wel vaker.
Als je het niet vertrouwd altijd even naar je HA gaan natuurlijk.

Groetjes Annet
Kijk ook eens op www.borstvoeden.net daar delen  ik ervaringen met andere ouders.

Terug
Bovenaan