Rare plekjes

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Hier weééér een vraag van mij.....

Myrthe haar eerste kies is eindelijk door. Goh wel een maand aan het klooien geweest, met koorts, niet eten en alles aan toe.
Nu de eerste puntjes door waren is ze ineens gaan kwijlen. En niet een beetje, nee binnen 5 min is haar schone shirt doorweekt van haar kwijl.
Ze heeft rare rode plekjes rond haar mond, maar nu zag ik ook dat ze rare plekjes heeft op haar tong en lip.
Haar kies is inmiddels ook helemaal door hoor, maar het blijft allemaal. Ik vind het zo zielig, want ik kan niet doen om haar droog te houden. En dan die plekjes in en rond haar mond.
Herkent iemand dit? Want ik was nu toch wel op een punt beland om naar de huisarts te gaan.
Ze is ook huilerig en knuffelig, maar ja we zijn ook net terug van vakantie en dat is ook allemaal erg heftig geweest voor haar. (andere omgeving, haar routine anders)
Help!!

Liefs Reneke

Als ze last heeft van die plekjes zou ik wel even langs de huisarts gaan. Anders zou ik  het nog even aankijken.

ik pesoonlijk had dus al bij de huisartsepost gezeten.
zekere voor het onzekere.

wel goed dat nu eindeijk die kiezen doorkomen:)

laat je even weten wat je doet, en wat het is? die vlekjes?

liefs, do

Is het misschien spruw ?? (schimmelinfectie) dan zal ik even langs arts gaan, krijg je er iets voor. Zal even stukje tekst kopiieren voor je:

Spruw veroorzaakt een hardnekkige witte uitslag op de lippen, de tong en het mond- en wandslijmvlies. De boosdoener is de gist Candida albicans. Deze veroorzaakt candidiasis dat vele vormen kent. De meest voorkomende zijn spruw en luieruitslag. De huisarts heeft er een goed medicijnadvies voor.

Of misschien zijn het aften, die zijn ook heel pijnlijk

Klachten en symptomen
Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. De zweertjes kunnen in grote of kleine hoeveelheden voorkomen en verdwijnen meestal na één tot twee weken. Soms zijn ze heel hardnekkig en komen steeds terug.

Zou gewoon even langs de arts gaan voor zekerheid, ze zal er ongetwijfeld last van hebben !

Groetjes Bianca

Hoi,

Die plekjes zijn rood en wit. Ik heb inmiddels de huisarts gebeld. De assistent wilde me eerst afpoeieren. Ook het feit dat ze niet meer door haar neus ademt bijvoorbeeld. Ja dan moet u zoutoplossing geven. DAT DOE IK AL SINDS NOVEMBER NON-STOP!!
Ik ben het gewoon zat, iedere keer die kleine kwaaltjes. Ze is drzelf niet.
En vannacht was ze ook weer aan het spoken.....
Maar goed, nog een dag volhouden.... Thnx voor de reacties, ik laat morgen weten hoe en wat.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan