Rare steken/ kramp?

Hai meiden,

Sinds gisteren heb ik dus een raar gevoel, (onprettig) in mijn onderbuik.
Ik zal proberen uit te leggen hoe het voelt.
Als ik bijvoorbeeld hoest( wat ik nu heel veel doe ivm een luchtweginfectie) of nies lijkt het wel of de bovenkant van mn blaas schrijnt...
Ook aan het einde van het plassen( als ik kracht zet) het is dus alleen als ik kracht zet... als ik dus geen kracht zet doet het ook geen pijn.. Weet nou niet of het mn baarmoeder is of mn blaas. Ik heb wel eens blaasontsteking gehad en lijkt op de pijn die je aan het eind van je plasbuis voelt dan...maar nu zit het hoog!!
Als ik op de onderkant van mn buik druk, net boven mn schaambeen  dan  heb ik hetzelfde gevoel..
Herkend iemand dit?Of is het misschien gewoon het oprekken van mn spieren? omdat ze nu extra worden belast door het groeien van de baby (9w en 3 dgn)en het hoesten?

Liefs

Hoi,

Ik ben dan wel geen vk maar de klachten die je beschrijft herken ik wel. Ik ben zelf ook 9 wk en heb ook als ik hoest precies hetzelfde als wat jij hebt.

Het gevoel wordt inderdaad veroorzaakt doordat je banden gaan oprekken, dus volgens mij is er niks aan de hand.

Mocht je echt pijn hebben bij het plassen en daarbij een branderig gevoel hebben dan is het een blaasontsteking. Als je het niet vertrouwd kan je altijd wat urine inleveren bij je huisarts.

Mij is wel eens verteld dat als je blaasontsteking hebt je urine ook troebel is of dat er dingen in zweven. Geen idee of het klopt.

Ok nou ben blij dat ik niet als enige die klachten heb.. Ja met blaasontsteking heb je een soort stofjes wat erin zweeft en het ruikt ook erg sterk.. vaak ook donker gekleurd!
Maar dat heb ik dus niet en op zich bij het plassen doet het verder geen pijn..
Dus ik wacht het wel af.. moet morgen zoiezo naar de dokter, anders leg ik het daar nog ff neer..

Laat in ieder geval even je urine controleren. Dat is zo gedaan en niet echt lastig. Een blaasontsteking kan tijdens een zwangerschap andere klachten, bijv. geen pijnklachten geven.

ik zou je urine ook ff laten testen, je kan het zelf al zien he. Als je in een bakje plast en er zit allemaal troebel in heb je zo goed als zeker een ontsteking.
Mijn vk vertelde mij dat een blaasontsteking in de zwangerschap anders aanvoelt dan daar buiten.

Terug
Bovenaan