Rare tik buikinhouden

Wie herkent dit ik ben 16 weken zwanger en ik doe onbewust paar keer per uur me buik inhouden paar seconde het is een soort van tik geworden. Maar de vraag is kan dit kwaad ? Misschien een gekke vraag maar ben heel benieuwd ik probeer er bewust op te letten om het niet te doen. Ik herken het ook niet van mijn 1ste zwangerschap
 
Lijkt me niet, je baarmoeder groeit toch wel en er komt een moment dat je hem ook echt niet meer kan inhouden. Volgens mij kan je je buikspieren ermee evenmin beinvloeden..
 
Ik heb ook zoiets geks maar span dan ook mijn buik spieren aan ofzo heel raar. Is idd maar 2 seconden en soms heb ik het een dag niet en soms 2 X op een dag.

Heb voor mijn zwangerschap jaren lang altijd automatisch overal mijn buik ingehouden en zo kreeg ik ook buikspieren etc. Onbewust deed ik dat op een gegeven moment. Nu niet meer want dat kan niet meer met 18 weken haha.
Maar.. als jij dat ook had, kan dat er misschien mee te maken hebben?

Kan geen kwaad denk ik.

X
 
Ik heb precies hetzelfde! Het is idd een gekke tik. Voordat ik zwanger werd deed het op den duur zelfs pijn. Dus proberen ermee te stoppen. Had jij dat ook dat het pijn deed? 
 
Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat het kwaad kan. Kan zelfs goed zijn. Ik volg sportlessen voor zwangeren bij een fysiotherapeut en die zegt steeds dat het belangrijk is dat je 'je kindje bij je houdt' bij het doen van die oefeningen. Dat doe je volgens haar door je navel in te trekken (komt m.i. neer op je buik inhouden/buikspieren lichtjes aanspannen). Kan dus geen kwaad.
 
Ik doe dat ook maar dan onbewust de hele dag door? Toevallig kwam ik er gister achter en ben nu 31 weken haha .. miss is het normaal door je banden enzo? Maar ik merk wel dat ik er idd zelf spanning op hou
 
Terug
Bovenaan