rare volgorde tandjes

Hallo,

Mijn zoontje van bijna tien maanden krijgt zijn 1ste tandje hij is al wat later en nu krijgt hij het niet op de normale volgorde.
Zijn 1ste tandje is een hoektand.
Wie heeft dit wel eens meegemaakt vind het maar raar en komisch tegelijkertijd.

groeten claudia

Het zoontje van mijn vriendin kreeg zijn eerst tand toen hij 1 jaar was. Ik weet alleen niet meer welke tand. Hij is nu 4 en heeft gewoon een normaal gebit. Ik zou me niet te veel zorgen maken en anders vraag je het toch even aan het consultatieburo of je eigen tandarts.

Ze zeggen dat de volgorde van tanden krijgen genetisch is bepaald en dat het de volgorde is dat 1 van de ouders ook zo heeft gehad

Bij ons kreeg onze dochter Nina eerst 3 ondertanden voordat ze 2 boventanden kreeg

Gr. Jeannette L

He 29mama,

Mijn zoontje is ook bijna 10 maand en krijgt ook zijn
eerste tandje en ook boven in de hoek.
Het is net een dracula. Heeft jouw zoontje er ook last van?
Ik heb nu bijna een hele nacht opgezeten hij kreeg hoge koorts
en huilde ontzettend terwijl hij absoluut geen huilkindje is.
Ik geloof dat mama vanmiddag ook een dutje mag doen .
Ben benieuwd welke tand hierna volgt!

Groetjes! mamlars

Hoi,

Mijn zoontje kreeg met 5mnd de twee boventandjes, daarna pas met 11mnd een ondertandje maar vanuit het midden gezien de twee linkse daarna boven links 1 toen rechts onder de tweede vanuit het midden en daarna onder de middelste.
Vrij vaag dus.

Groetjes Mary jane

hallo,

mijn zoontje kreeg ook met 10 maanden zijn eerste tand links boven in de hoek en een paar dagen later kreeg hij er een rechts boven in de hoek toen was het echt net dracula, het was inderdaad wel grappig om te zien en bij het cb vonden ze het ook apart omdat meestal óf de ondertandjes of de voortanden boven het eerst doorkomen. Hij eet er niet minder om dus het maakt niets uit!!! (kan de fles er mooi tussendoor haha)

groetjes, Erika

Hallo (mama Lars)

Om nog even te reageren, nee hij had er weinig last van was wel wat hangerig en zeurderig een dag of twee maar toen had ik het nog niet eens in de gaten en ja wel erg grappig zo'n kleine dracula

groetjes claudia

Terug
Bovenaan