Rare vraag misschien...

A

Anoniem

Guest
Ik heb misschien een beetje een rare en onsmakelijke vraag, maar wellicht kunnen jullie me helpen...?! Zoals ik al eerder had vermeld beginnen mijn vriend en ik deze maand met ovulatietesten van CB. Na grondig te hebben uitgezocht hoe zoiets nou eigenlijk werkt bleef ik me het volgende afvragen..
Afgelopen woensdag begon mijn menstruatie met bruine afscheiding, dit hield aan tot donderdag zo halverwege de middag. Toen zette het door in bloedverlies. Ik vraag me vanaf welke dag ik moet tellen met mijn nieuwe cycles... Is dat woensdag of is dat donderdag, want dit scheelt namelijk nogal in dagen dat ik de ovulatietesten moet gaan gebruiken..?!?!

In principe (officieel) is de eerste dag van je menstruatie de dag dat je helderrood bloedverlies hebt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd een lange aanloop heb met bruine afscheiding en die dat ook aanhield als het begin....

Hoi Fa1985,

Ik houd de eerste dag aan van de menstruatie of dit nou bruin of helder rood is.
succes!

Liefs

Ik hield ook altijd het eerste dat kwam aan, was veel te bang dat ik een dag zou missen.
Vaak pakte ik zelfs voor de zekerheid nog een dag eerder....maar ja, dat is waarschijnlijk een beetje overdreven geweest.

Bedankt voor jullie reactie! Ik tel woensdag dus gewoon als eerste dag en begin zondag of maandag met de ovulatietesten... Oehhh, vind het zo spannend!!...

Terug
Bovenaan