rare vraag

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even een rare vraag hoor, maar kan je tijdens de bevalling gewoon je contactlenzen inhouden?

Ik heb namelijk wel redelijk slechte ogen en een ontzettende hekel aan mijn bril, dus ik vind het niet zo leuk om alle bevallingsfoto's dadelijk met bril te hebben.

(Je kunt je maar ergens druk om maken)

groetjes Danique
31w2d

Hoi Danique,

Ik had ze uit, maarja het startte bij mij ook in de nacht. Weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij is dat ook het advies. Tijdens de bevalling zelf heb ik alleen maar met een washandje op mijn ogen gelegen. De foto's nadien kun je wellicht met lenzen aan maken, door de in te doen? Je hebt dan natuurlijk wel enkele foto's met bril/zonder lenzen. Ik zelf vind de foto het allermooiste waarbij ik zelf met oud vies shirt aan, met alle hulptroepen (gyn, verpleegkundigen, en co-ass en man uiteraard) met bril op en kind in mijn armen en met zelf een gelukzalige blik lig te kijken.

Gr,
Maria

Hoi hoi,

Mij werd tijdens mijn vorige zwangerschap aangeraden de lenzen uit te doen tijdens de bevalling, dit ivm met adertjes in je ogen die dan makkelijker zouden kunnen springen. Nou ja, bij mij begon het dus ook 's nachts, dus geen lenzen in. Helaas moesten we op het laatste moment naar het ziekenhuis. Omdat ik graag thuis wilde bevallen en echt als de dood voor ziekenhuizen ben, had ik dus geen "vluchtkoffertje" klaar staan. Stom, maar mijn redenering was dat ik dan ook niet kon gaan, maar ik ben dus zonder iets in de auto gesleept. Met als gevolg dus ook geen lenzen of bril mee...
Dankzij de zware bevalling moesten mijn dochter en ik twee dagen blijven. De kersverse pappa was intussen zo in de stress geschoten (te weinig slaap, 1e kindje, voor hem zeer traumatische bevalling) dat hij er dus ook niet aan dacht om dat even voor me mee te nemen toen hij thuis even wat kleren voor me ging halen. Ik heb dus mijn dochter twee dagen lang in een waas gezien en heb de derde dag ontdekt dat het eigenlijk een ontzettend mooi meisje is!

Nu bij de tweede zal ik dus evengoed de lenzen uitlaten, maar er wel voor zorgen dat zoiets allemaal klaar staat voor het geval dat...

Hallo Danique

Ik heb ook redelijke slechte ogen en ik heb tijdens de bevalling mijn lezen gewoon ingehouden. Daarna ben ik ook met de lenzen in in slaap gevallen. Waren mijn ogen wat droog maar heb ik met van die druppeltjes kunsttranen zo verholpen.
Het lijkt mij niet leuk om zonder lenzen in te bevallen want je ziet dan toch niet alles goed en zo een moment moet je goed meemaken.
Mijn ervaring zegt hou ze gewoon fijn in.
(wel weet ik dat je niet met je ogen dicht moet persen omdat je dan bloeduitstortinkjes kan krijgen in je ogen,dit kan  ook zonder lenzen in gebeuren  ook hier heb ik geen last van gehad, hield mijn ogen fijn open.)
Veel succes en we horen wel hoe het is gegaan.

Groetjes Nicole
13 weken en moeder van zoon 16 mnd

dit vind ik nou een originele vraag.
ik heb ze juist weer ingedaan, toen de vliezen braken (ik sliep al daarvoor).
ik wilde mijn kindje nl wel goed zien en ik heb zelf -12 en -13. met bril is dat dan toch niet zo prettig. bovendien zweet zo'n ding op je neus als je hard aan het werk bent. en als je even wilt rusten tussen de weeen door (als je de kans krijgt, tenminste), dan lig je niet lekker met azo'n bril op.

na de geboorte was ik blij dat ik alles goed kon zien. ook hoe mijn zoontje verzorgd werd en door mijn man liefdevol opgepakt.

omdat hij smorgens geboren is, krijg je meteen weer een hele dag. ik heb toen vrijwel niet geslapen en had dus ook geen last van mijn lenzen.

kortom: lenzen indoen/ houden!

greet

Rare vraag? Helemaal niet. Dit was nu precies wat ik me ook al afvroeg. Ik heb ook lenzen en zonder zie ik erg slecht. En mijn bril vind ik ook niet echt fijn/leuk/mooi.
Ik ga het gewoon proberen met lenzen in. Krijg ik veel last, dan kan ik ze later alsnog uit doen is mijn redenatie.
Dat advies om met ogen open te persen, vind ik een goede tip. Hier was ik zelf echt niet opgekomen.
Thanx.
Groetjes V.

Gelukkig ben ik niet de enige die zich dit af zat te vragen. Ik zag alles wel voorbij komen op het forum alleen dit nog niet, dus ik denk al ben ik nou zo dom?

Ik ga het maar gewoon proberen, want ik wil inderdaad wel alles lekker duidelijk kunnen zien. Ik bedoel die eerste keer maak je niet meer mee, dus dat willen we wel scherp hebben.

Hartstikke bedankt allemaal.

groetjes Danique
31w2d

Terug
Bovenaan