Rare vraag..

het gaat misschien heel stom klinken maar ik heb een vraag.. Onze zoon van bijna 5 mnd is vreselijk druk.. ECHT druk.. Hij is wel altijd vrolijk en ik vind het ook geen punt hoor.. Maar ik vroeg me af of er niet iets mis is.. Hij is gewoon niet vast te houden die armen en benen zwieren constant heen en weer en gieren en lachen en brullen.. Als ik met hem in het grote bad ga staat gewoon echt zonder overdrijven de hele badkamer onderwater.. Als ik hem los zou laten zwem ie volgens mij zo weg!! Zijn er nog meer baby's die dit doen of meot ik het toch maar eens gaan na vragen?? En nogmaals begrijp me niet verkeerd, want het is een heerlijk ventje en ik heb er ook echt geen last van maar ik vind hem nog zo jong om zo druk te zijn.. Zeker als ik andere kindje om me heen zie..
 
Hoi marianne,
Onze zoon is ook druk, dwz altijd bezig. Als hij rustig is valt het gewoon op. Ik was zelf ook een druk/aanwezig kind. Niets om je druk over te maken! Ik zie dit liever dan een kind wat bijna niets doet. Ik geniet er extra van, van zo'n vrolijk mannetje!
 
Klinkt bekend! Mijn zoontje is ook vreselijk druk, zo druk dat ik me er soms zorgen om maak. Hij was toen hij een paar weekjes was al altijd met z'n kleine armpjes aan het zwaaien. Nu hij 10 maanden is kruipt hij met een bloedgang van de ene naar de andere kant van het huis en trekt hij zich overal aan op en loopt overal langs. Ik wordt er soms erg moe van, want ik ren de hele dag achter hem aan! Maar ach, het hoort erbij en het is inderdaad ook erg leuk om naar hem te kijken, want hij is de hele dag op ontdekkingstocht.
 
onze dochter is ook zo'n druk meisje, altijd al geweest eigenlijk, dat zal ze wel van haar moeder hebben. rustig op schoot zitten is er echt niet bij en als ze rustig wordt dan is ze moe en wil ze slapen. Ik zou me er niet zo druk over maken hoor, het is ook een leeftijd waarin ze elke dag nieuwe dingen ontdekken en wat is er nou leuker dan op ontdekkingstocht gaan/

gr sandra
 
als je het echt niet vertouwd, moet je hem laten testen op adhd!!!! maar het is niet echt vreemd hoor mijn beide dochters waren ook verschrikkelijk druk( vooral de jongste) die is nu 14 maanden en klimt overal op, zit niet stil, en noem maar op, maar wat ik zeg als je het niet vertrouwd effe naar de ha, dan kunnen hun je advies geven over het hoe en wat!! of nog beter cb!!
 
Ik heb ook zo'n heerlijk ventje. Het is wel gezellig, maar ik weet dat ik hem afentoe moet pushen om 'rustig' iets te doen. Anders heb ik het gevoel dat alles heel oppervlakkig aan hem voorbij gaat. Ik laat hem afentoe nog even in z'n bedje en doe een cd met klassieke muziek of natuurgeluiden aan. Of ik zet hem vast in z'n stoeltje en dan kijken we samen plaatjes. Tv kijken doe ik zo min mogelijk en dan alleen naar iets met de snelheid van de teletubbies of langzamer.
 
Terug
Bovenaan