Het is niet helemaal bewust gegaan. Geen zorgen maken.. Als je dat wel doet even contact opnemen met je verloskundige. Dan kan je dat loslaten en hoef je je niet schuldig te voelen, het was per ongeluk.
Persoonlijk heb ik in de afgelopen 3 zwangerschappen zeker 1-2 borden rundercarpaccio (soms bewust en soms onbewust) gegeten. Had zo'n trek erin en de volgende dag moest ik vaak naar het zh (reguliere) bezoek (dus niet omdat ik rauw vlees op had..). En dan was alles ok.
Heb ook 3 gezonde kids, dus weet dat dat wel goed zit.
Eten en vooral vlees moeten wel altijd vers zijn en ik ruik altijd aan alles. Als je iets eet dat echt niet ok is, ook 1x gehad. Dan krijg ik meestal meteen diarree.. Dat is vaak een teken dat het niet OK was. Ik had toen gebakken zalm bij de ikea gegeten.. Duurde nog geen 45 min en ik moest accuut naar de wc.
Nu eet ik bewust geen roodvlees meer. Heb ik geen behoefte aan. Gisteren wel 1 stukje sushi op (Maki met zalm) had er zo'n zin in.
Mijn moeder heeft me meegegeven om altijd te eten waar je zin in hebt tijdens je zwangerschap. Ik volg mijn gevoel daar een beetje in. Maar ieder moet dat voor zichzelf bepalen natuurlijk.