rauw vis en vlees kan dat kwaad

A

Anoniem

Guest
hi

ik maak me een beetje zorgen, we zijn bezig met zwanger te worden, deze maand voor het eerst eigenlijk, daarvoor 2 maanden veilig gedaan. de eerste keer duurde het 39 dagen voor ik ongesteld werd, daarna 28 dagen en nu zit ik op de 26ste dag, en ik voel nog niks. Ik heb alleen wel al 2 weken een  gevoelige buik en vlagen van misselijkheid, en super moe, maar geen gevoelige borsten (had ik bij mijn 1ste zwangerschap wel).
Voor mijn eerste zwangerschap had ik een cyclus van 26 dagen. Ik heb alleen dit weekend rauw vis en vlees gegeten, nu maak ik me dus zorgen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Kan dat kwaad? Rauw vis en vlees? Durf nog niet te testen, dus hoop eigenlijk dat ik vandaag of morgen ongesteld word.

groetjes
beppie

Als je aan het proberen bent kan je rauw vis en vlees beter achterwege laten, vogens mij zit het wel in het lijstje van wat je niet mag hebben als je zwanger bent.

je mag zeker geen rouw vlees eten   zoals biefstuk filee american   rosbief en je mag zeker niet als je konijen hebt niet   verschonen en ook nioet in de tuin werken   echt waar dat mag je niet doen te gevaarlijk en alleen brie wat gepastureed is okje groetjes ik hoop dat je genoeg weeet

Maak je geen zorgen hoor Beppie!

Pas na 5 weken gaat de vrucht contact maken met jouw lichaam. Voor die tijd heeft niets wat je eet of drinkt dus invloed op je kindje. Vanaf het moment dat je test en het weet moet je wel gaan opletten met rauw vlees en vis!

Maak je idd maar geen zorgen hoor Beppie! (is ook niet goed voor je in deze tijd  )
Ook ik heb van meerdere mensen, waaronder mijn huisarts, te horen gekregen dat het geen kwaad kan in de 1e 5 weken.
Het is zoals hierboven is geschreven, dat het kindje pas vanaf ong 5 weken "verbonden" is met jou.
Hoewel natuurlijk te veel rauw vlees en vis eten altijd wel risico's met zich meebrengt, kan het in principe dus geen kwaad.
Groetjesss, Ashley.

bedankt luna en ashley, ik wist wel dat als je zwanger was je geen rauw vis en vlees mag, maar gelukkig maakt het niet uit in de eerste 5 weken.
durf nog steeds geen test te doen, wacht nog af tot het weekend. voor de zekerheid nu geen rauw vlees en vis en wijntjes

groetjes,
beppie

Terug
Bovenaan