Rauw vlees?

<p>Hoi hoi, ik heb zoiets doms gedaan.</p><p>Gisteren zijn we weze uiteten en heb ik een pizza carpaccio besteld (dacht dat de carpaccio mee gebakken zou zijn maar dat was niet zo. Wel was het vlees door de warmte van de pizza gegaard. Er zat een klein deel rauw op, dit heb ik eraf gehaald.) achteraf heb ik z'n spijt..</p>

Je kan er nu toch niks meer aan veranderen... ken je de ZwangerHap app?
die gebruik ik kun je makkelijk opzoeken wat je wel en wat beter niet kan eten.  

Maak je geen zorgen. Kan gebeuren . 
Ik heb Ik het begin van mn zwangerschap persoonlijk een toetje op met alcohol erin .
Ik voelde me ook schuldig maar  zoiets kan gebeuren.  En dan weet je dat je voor de volgende keer beter oplet ?
Zolang je niet ziek word van dat rauwe vlees is er al helemaal niks aan de hand ?

Heb ook helemaal in het begin gerookte zalm gegeten (aardig  wat) ik dacht namelijk dat dit mocht. Vandaag 40 weken zwanger en niks aan de hand

Ik heb zalm gegeten niet veel af en toe en ik heb itliaanse ham op 
En de baby is kern gezond 
Het moet vers zijn en niet te veel nam altijd1 stukje en klaar en alleen als het pp verjardagen feestjes was thuis had ik het niet 

Heb ook echt wel eens dingen op die niet mogen of die twijfelachtig waren. Viseitjes op sushi bv, kwam ik ook te laat achter. 
Probeer je niet te druk te maken! Kan altijd een keertje gebeuren :)

Hey Kikkie, zolang jij je verder prima voelt is er vast niks aan de hand hoor! En... weer wat geleerd :) 
En FynnZoe ik vind dat een beetje een drogredenering. Misschien wist men 30 jaar geleden minder als nu, en wie weet waren er toen wel meer miskramen? Dat wij gezond-en-wel zijn zegt natuurlijk niets over nietvoldragen zwangerschappen ;) 
De kans dat je geen besmetting met de listeriabacterie oploopt bij het eten van rauw vlees bijvoorbeeld is veeeeeeeel groter dan dat je het wel krijgt. Dus iets eten uit een "risicogroep" is niet gelijk aan direct gevaar. Maar, de gevolgen kunnen ernstig zijn. De keus om (beuwst) wel of niet iets te eten uit die "risicogroepen" maakt iedereen natuurlijk voor zich.
Een kennis van mij is weldegelijk haar kindje verloren door deze bacterie. Dit is absoluut niet bedoelt als bangmakerij hoor! Want de kans dat iets besmet is met de listeriabacterie is dus écht heel klein. Maar dus niet nul. 

Terug
Bovenaan