rauw vlees??

Heey!!

Ik had een vraagje want ik had gelezen dat je geen rauw vlees eten, maar vanaf wanneer niet? Vanaf dat je het weet of pas vanaf een bepaalde week, want ik kan het nergens vinden op internet?

Please help me?!

Groetjes,

Sandra

Hoi Hoi,

Ik zou vanaf het moment dat je weer begint met een nieuwe klusronde geen rauw vlees eten, zoals bijv. filet american!! Als je Rode Duivels optreden kun je gerust rauw vlees eten maar zodra die weer gevlogen zijn weer vermijden. Ook moet je opletten met rauwe ongewassen groente en fruit, en met alle zachte kazen. Melkproducten waarvan de melk niet gekookt is geweest ook oppassen. Dit alles kan ernstige gevolgen hebben voor je ongeboren kindje, vooral in het begin stadia...

Liefs Esseltje

Hoi Sandra

Ik zou met rauw vlees een klein beetje opletten in de 2 weken voor je nod, maar op zich kan het geen kwaad voor de vrucht omdat het nog geen bloedsomloop heeft en dus geen voeding via jou krijgt in de 1e 5 a   weken. Dus ik zou me er niet te druk over maken.
Verder, veel soorten brie mag je gewoon eten als je zwanger bent, je moet alleen even opletten of de kaas van gepasturiseerde melk is gemaakt (staat er vaak op). Als er in het frans lait ou cru (of zoiets) opstaat dan is het van rauwe melk en dus niet goed. De meeste kazen uit de supermarkt zijn gewoon goed.

Groetjes natalie
(10 wk zwanger)

De reden dat je die producten niet mag eten is de bacterie Listeria monocytogenes die graag op/in rauwe producten zit. Deze bacterie is erg gevaarlijk en zwangeren zijn erg gevoelig voor deze bacterie. Normaal is de incubatietijd van deze bacterie (dus van moment dat je 'm hebt, totdat je ziek wordt) ongeveer 2 tot 4 weken, maar soms ook enkele dagen tot enkele maanden. Vandaar dat je erg voorzichtig moet zijn met rauwe producten.
Alles wat goed doorbakken is of wat gepasteuriseerd is, bevat geen Listeria meer (tenminste: dat zou zo moeten). Ik zou oppassen met kaasjes uit het buitenland, want je weet het maar nooit. De meeste brie overigens (en zeker die uit de supermarkt) komt over het algemeen uit Nederland dus is veilig.

leverworst valt weer onder de lever producten die je in beperkte maten mag eten i.vm. de vitame a die daarin zit. rauwe lever moet je meiden, maar leverworst e.d mag je gewoon maar b.v 1x per dag. nou zoveel eet je dat waarschijnlijk niet,

met kipfilet weet ik het eigelijk niet. heb het niet meer gegeten sinds ik zwanger ben (op brood dan) maar geloof dat dat gerookt is toch?

xx bambi

Terug
Bovenaan