rauwe vis

Vraagje;
Ik vind allerlie soorten vis heel erg lekker. Nu lees ik dat het beter is om geen rauwe vis, schelp- en schaaldieren te eten. Gisteren nog 2 heerlijke haringen gegeten.

Weten jullie nu hoe dit zit? Voor mij de komende maanden geen haringen en/of mosselen? Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
hoi nou je mag gewoon haring eten hoor !!! Je hoort wel vaker dat zwangeren lekkkere trek in haring hebben heb ik ook en ik eet het ook gewoon . Anders moet je het even navragen aan vk. maar volgens mij mag het gewoon anders heb ik ook een probleem(?)Succes
 
Haring mag je wel eten, maar dan moet het wel vers zijn. Dus nadat je het bij de visboer koopt dezelfde dag nog opeten.
Met mosselen, garnalen, etc. wel uitkijken. Gebakken mosselen kan nog wel, maar verder zou ik schaaldieren even laten liggen.
 
Volgens mij mag je dat alles gewoon eten! Haring is helemaal geen probleem en schijnt ook nog eens erg goed te zijn voor een zwangere vrouw!
Mosselen heb ik gisteren nog gegeten, heerlijk en volgens mij ook geen probleem. Je moet gewoon aanhouden wat in het boekje van de vk staat en daar omheen gewoon eten wat je lekker vindt! Niet te panisch, want je hoort zoveel verhalen en meer dan de helft ervan is niet waar!
Succes!
 
hoi greta

haha dit is een heeel verwarrend onderwerp. in het begin van mijn zw.schap heb ik deze vraag ook wel eens gesteld en toen zei (bijna)iedereen dat je gewoon een maatje (haring) mag eten!! ik helemaal blij en nam het er meteen van.
toen ik al elke week 1tje achter m'n kiezen had kwam ik bij de vk, en vroeg het voor de zekerheid nog eens na., zij zei dat het beter was van niet omdat het toch rauw is...overigens zijn de vetten die erin zitten wel gezond. dus zij raadde het weer af!
nou ik balen en durfde toch eigenlijk niet meer een harinkje te nemen.
heb ik dus niet meer gedaan.
maar mosselen, gerookte zalm enz eet ik wel gewoon.
hier zijn ook de meningen weer verschillend over gerookte zalm (lijkt rauw). maar mijn vk zegt dat het gerookt is en dus weer wel mag.
tja ik weet het ook niet meer. hihihi
vraag anders even aan je vk en dan maar kijken wat je ermee doet.

ps. ik heb 5verschillende vk's...heb het aan 1tje gevraagd, misschien denken die anderen er heel anders over hihi ga het toch volgende week ns vragen.

xxx sandy
 
Mijn vlk zegt ook dat ik geen haring mag eten. Hier lees ik weer dat meiden het wel gewoon eten. Ik neem het zekere voor het onzekere en eet het niet.

Groetjes, Floor.
 
Terug
Bovenaan