rauwe vis

A

Anoniem

Guest
allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!!!!!

zelf ben ik al 13 weken en 4 dagen zwanger!
2 weken geleden was ik bij mijn verloskundige en die vertelde mij dat vis heel erg goed is voor je ongeboren kind. nou vertelde ze mij ook dat ik veel haring,zalm en makreel moest eten!!!!
maar laatst had ik ergens gelezen dat rauwe vis schadelijk is voor je ongeboren kind.
nou was mijn vraag kan ik gewoon door blijven gaan met het eten van een brootje haring en het eten van gerookte zalm????????????????????????

AUB heeft iemand hier ervaring mee en kan mij misschien helpen?????????

Alvast bedankt annna

Hallo,

Hier is inderdaad pas geleden een hele discussie over geweest. De ene verloskundige zegt dat het geen kwaad kan en de andere zegt dat je het niet mag eten. Wat is nu juist vraag je je dan af.

Ik ga zelf als ik ergens aan twijfel altijd even kijken bij het voedingscentrum en daar staat gewoon dat rauwe vis de listeriabacterie kan bevatten dus naar mijn mening mag je het niet eten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes Danique
25w6d

Ik zou bij twijfel gewoon niet nemen. Of snak je er heel erg naar? Bereid vis is ook heel goed voor je. Hoef je neit perse rauwe vis voor te eten.

Groetjes

Hoi allemaal,

In het begin heb ik inderdaad ook geen vis (rauw of gerookt) gegeten omdat ik dit had gelezen. Nu zei mijn verloskundige dat haring en gerookte zalm, gehaald bij een goede viswinkel geen kwaad kan. Het probleem zit vaak in de verpakte haring en zalm in de supermarkten. Deze zitten vaak al langer in het folie waardoor de bacterien zich sneller kunnen verspreiden.

Haar advies aan mij was om dus de haring bij een erkende zaak te halen en dan ook zo snel mogelijk op te eten. Hetzelfde geld voor de zalm. Overigens kun je gerookte zalm en makreel zonder problemen eten omdat door het roken de bacterien worden gedood.

Eet smakelijk zou ik zeggen. Heb laatst gelezen dat de universiteit in Gronigen onderzoek heeft gedaan en het blijkt dat moeders die tijdens de zwangerschap veel (gezonde vette) vis eten kinderen krijgen waarvan de motoriek erg goed is.....

Een haringverslaafde moeder in spé....

dank je wel oor zo'n snelle reactie!!!!!!!!!!!

ik eet al vanaf de zwangerschap en daarvoor al rauwe vis ga er u mee stoppen!

ik ben nu 13 weken en 4 dagen denk je dat er een grote kns is dat ik die bacterie heb opgelopen???????
maak me wel een beetje zorgen!!!

groetje anna

hahha de reacties blijven komen!

leuk dames dat jullie met me mee leven.

inderdaad ik snak er heel erg naar vooral rauwe haring mmmmmmmmmmmmmm

maar goed ik ga wel ff stoppentot 18 september want dan heb ik de 2e afspraak bij de verloskundige en  vraag het dan ook weer aan haar!!

dames veel succes en geniet vooral van je zwangerschap!!!!!!!!!!

groetjes anna en de kleine

Terug
Bovenaan