Re. Blijf dat dit forum er is

Ha meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb gister mijn curretage gehad en is mij tot nu toe ook erg meegevallen. Heb v.a. gister middag al geen bloedverlies meer gehad. Waarschijnlijk komt dat nog wel weer, anders is het wel heel snel over.. Geen idee.
Zit momenteel alweer op mijn werk..dat vind ik wel raar. Ze weten hier van niks. Toch had ik soms liever gehad dat ze het wel wisten en dat ik nu even rustig aan kon doen.
Wat ik heel fijn vond is dat de vk. vorige week belde om me succes te wensen met curretage en dat ze deze week bij me langs zou komen aan huis. Om te kijken hoe alles gaat. Dat vind ik echt super!! Maar ja, nu ben ik dus aan het werk en bel ik zo maar om dat te zeggen. Niet dat ze voor niks komt.
..Wat ik wel weer vreemd vind is dat ik niet meer voor contole terug hoef te komen na mijn curretage. Zo weet ik toch niet of alles weg is?? Heeft iemand anders dit ook meegemaakt??

Mar: Goh, dat jij precies hetzelfde hebt meegemaakt. Snap precies wat je bedoeld met het zien van dikke buiken nu. Het lijkt wel een baby-boom, of iedereen zwanger is. Heel veel sterkte en een fijne vakantie verder!!!!

Sonja: Wat lees ik nu??!!! Ben je weer zwanger?? Gefeliciteerd zeg!!!! Inderdaad, dat is wel een leuk kado voor jullie huwelijksdag! Hopelijk heb je deze zwangerschap meer aan de vk.

Groetjes Monique

Hoi Monique,

Jemig wat ga jij snel zeg, vandaag alweer aan het werk ! Ik ben zelf eind januari gecuretteerd met 11 weken zw. schap maar het was al met ca. 5 weken fout gegaan. Ik ben na de curettage nog 1 week thuis gebleven om weer bij te komen en alles rustig een plaatsje te geven. De 1e dagen had ik sowieso nog wat bloedverlies en veel pijn, ik heb aardig wat pijnstillers gegeten die 1e dagen. Ik had echt niet gelijk aan het werk kunnen gaan, geestelijk en lichamenlijk was het beter om even thuis te blijven en alles te plaatsen.

Ik had een conrole bij de gyn. na 6 weken, hij had van tevoren gezegd dat het 6 tot 8 weken kon duren voordat mijn 1e menstruatie zich weer zou aandienen. Helaas was ik nog steeds niet ongesteld geweest met die 6 weken, maar verder ging het prima met me. Na 8 weken had ik een belafspraak met de gyn, want hij wilde weten of mijn cyclus dan weer op gang was gekomen. Niet dus, toen is er bloed geprikt om te kijken of ik wel al een eisprong gehad had. Na 1 week mocht ik weer terugbellen en was ik net ongesteld geworde en hij had inderdaad een eisprong gezien dus dat klopte. Het heeft 65 dagen geduurd voordat mijn 1e menstruatie dus weer kwam. Daarna nog een cyclus van 34 dagen, nog steeds lang voor mijn doen maar een stuk beter. Daarna 32 dagen en daarna.... ZWANGER !! 4,5 maand na de curettage ben ik dus weer zwanger geraakt en ik hoop dat jij ook snel weer zwanger zal zijn.

Heel verhaal, maar dan weet je hoe het bij mij is gegaan.

Ik wil nog wel zeggen, stap er niet te makkelijk overheen. Het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt hoor.

Liefs,
Luna

Luna,

fijn om jou verhaal gehoord te hebben!!!
fijn dat je alweer zwanger bent!!! Wens je veel succes en alle geluk!!!

Ik vind het steeds vreemder dat ik niet bij de gyn. hoef terug te komen na mijn curretage. Heb me voorgenomen om straks dus de vk te bellen en te zeggen dat ze niet langs hoeft te komen en wat zij ervan vind dat ik niet voor controle bij de gyn. hoef te komen.
Heb mij ook al voorgenomen dat als ik over 8 weken nog niet mijn menstuatie heb gehad ik toch gewoon weer contact met de gyn. op neem.

Wat betreft dat ik weer aan het werk ben. Ik weet het ook niet meer.
Had me voorgenomen het rustig aan te doen...
Omdat ze van niks weten op mijn werk, maakt het voor mij ook weer moeilijk om dan thuis te zitten. Want wat moet ik zeggen? En pijn heb ik ook niet. Gisteravond wel, ben toen naar bed gegaan met een asprine en nu is het over.

Vind het wel moeilijk om te beslissen waar ik nou goed aan doe. Thuis blijven, het wel vertellen op het werk of niet etc...

LFS. Monique

Hoi Monique,

Ik ben zelf 2 weken geleden gecurateerd. Had best wel last van de narcose en was erg moe. Ik ben op donderdag geholpen en ben vanaf maandag halve dagen gaan werken. Ik had de arbo en mijn baas wel ingelicht van te voren en sommige naaste collega ´s achteraf. Maar of je het wilt vertellen moet je zelf beslissen, elke situatie is anders. Ik heb het wel gedaan, omdat ik nogal wat verschillende opdrachten kan krijgen en daarvoor regelmatig van huis weg moet. Dat wil ik nu dus effe niet.

Ik had vanochtend een nacontrole. Nou dat stelde niets voor. Was gewoon een kort gesprekje. Ik heb na de curetage ook maar 1 dag gevloeid en daarna alleen wat afscheiding gehad. Vorige week werd ik echter al ongesteld. Ik dacht dat dat niet kon, maar dat schijnt dus wel normaal te zijn. Verder zei ze idd dat ik beter een maandje kan wachten met de volgende poging. Ik ga ook deze maand niet echt rekening houden met eisprong enzo, zou toch niet weten wanneer die is. Maar ga ook niet in de weer met condooms ofzo. Als het zo is, dan moet dat zo zijn, maar ga pas na mijn vakantie weer op dagen letten.
Nou meis, pas goed op jezelf. Het is toch een ingrijpend iets, vooral emotioneel.

Groetjes,

Nina

Hoi Monique,

Ben het wel met Luna eens, je bent wel erg snel weer aan het werk. Ik heb het vorig jaar okt. meegemaakt. Had een missed abortion met 13 wk. ben ik wk 15 gecurrateerd, en heb verder van de behandeling geen last meer gehad. Wel had ik het net op mijn werk gezegd. Heb mij na de echo gelijk ziek gemeld. Misschien is het voor jou ook wel handig om het aan de bedrijfsarts te melden. (als er wat gebeurt dan is deze in ieder geval op de hoogte).
Na mijn behandeling ben ik nog een aantal dagen thuis geweest. !wk later heb ik i.o.m de bedrijfsarts besloten om 1 wk halve dagen te gaan werken. Geestelijk en lichamelijk krijg je namelijk wel een tik. Ik was daardoor erg moe en was blij langzaam te weer te kunnen wennen.

Wij hebben na 6 wk ook een nacontrole gehad bij de Gyn, ik had het "geluk" dat mijn ritme na 4 wk gelijk weer in orde was. (best raar alsof er niks gebeurt is).
Na een paar maanden rust ben ik in feb. weer zwanger geraakt en ben nu ruim 20 wk.

Dus komop, rustig aan en neem vooral samen de tijd hiervoor om alles te verwerken.

Groetjes,

Karin

Betreft die nacontrole, ik heb de vk gesproken en die zei ook dat het niet hoeft.

Groot gelijk Nina dat je het rustig aan doet en dat je er pas na je vakantie weer mee bezig de eisprong in de gaten te houden.

Jij ook gefeliciteerd Karin!!! Wauw, ook alweer zwanger en ruim 20 weken!! Succes!!

Ik vind het knap dat jullie aan jezelf hebben gedacht en het rustig aan hebben gedaan!! Ik moet echt leren aan mezelf te denken en niet aan anderen (zoals mijn werk)!!

Groetjes Monique

Hoi Moon,
Ik heb op 15 juni mijn curretage gehad en ben daarna nog 3 dagen thuis geweest.Mijn werkgever had ik wel op de hoogte gebracht.Ik meld mij normaal gesproken niet snel ziek en liegen daar ben ik al helemaal niet goed in.Ik heb er wel een goed gevoel bij dat ik het verteld heb.Ik kreeg na een week last van bloedverlies,maar dit is normaal en ik had erg veel last van pijnlijke buikkrampen.V/d week op nacontrole geweest.Er is toen weer een echo gemaakt omdat ik nog last had van donkere afscheiding,maar mijn baarmoeder zag er schoon uit.Ook kreeg ik te horen dat er verder geen afwijkingen zijn gevonden en dat ik niet eerst mijn ongesteldheid hoef af te wachten om weer zwanger te kunnen worden.Deze nacontrole heeft mij toch een prettiger gevoel gegeven.Je kunt altijd nog bellen of je voor een nacontrole mag komen.Neem gewoon even contact op met je gyneacoloog.Ik denk dat dit je een beter gevoel zal geven.Veel sterkte nog meid.Liefs Yvon

Hoi Monique

Ik ben na een zwangerschap van 14 weken gecurreteerd. Na 6 weken moest ik op controle bij de gyn. Daar bleek dat er nog een stukje placenta was blijven zitten en dus ben ik 21 juni j.l. weer gecurreteerd. Afgelopen vrijdag ben ik weer op controle geweest, en alles was nu weg. Alleen heb ik nu een cyste van ongeveer 5 cm. Over 3 maanden moet ik terug op controle, en als de cyste nog niet weg is dan krijg ik een hormoonbehandeling. Ik ben blij dat ik toch een nacontrole gehad heb,dan weet je inderdaad zeker of alles eruit is of niet. Groetjes van Monique P.

Terug
Bovenaan