Re; ontlasting ; - Regina

Re:
martine 25-08-2004 15:58:26

Hoi, eveneens zo'n poepprobleem gehad bij mijn zoon met pepti-voeding dan,
lactulose hielp haast niets, uiteindelijk kreeg hij zelfs een fissuurtje! en kon hij absoluut niet op zijn buik liggen , wegens de buikpijn hierdoor. Hierdoor is trouwens zijn motorische ontwikkeling wat vertraagd, kampt nog steeds met achterstand hierin. Dus je ziet, kan soms echt gevolgen hebben!!

Oplossing voor ons was, dat hij 2 maanden nadat hij met lactulose was gestart, bij een kinderarts terecht kwamen( i.v.m. nauwelijks verbeteringen en teruglopende motorische ontwikkeling.)
Zij verhoogde de lactulose direct van 1x dd 5cc naar 1x daags 15 cc!!'
Nu, dit had gelukkig wel effect!! Hij ging ook echt niet aan de dunne ofzo, blijkbaar had hij deze hoeveelheid gewoon nodig. Gevolg was,dat we nu hem wel op zijn buik konden leggen, en dat zo zijn spieren van zijn hoofdje + rugje sterker werden, hij uiteindelijk kon gaan leren kruipen en gaan leren zitten en gaan leren omrollen etc.

Eigenlijk best maf als je beseft hoezeer zoiets als "de poeperij" zoveel invloed kan hebben op zijn ontwikkeling!
Inmiddels is Tim bijna 6 jaar oud, heeft nog steeds een lichte achterstand in zijn grove-, fijne-, en mond-motoriek, en derhalve kleutert hij een jaar langer.

Hey succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.

 
Mijn dochter heeft ook pepti en erg last van harde ontlasting. Ik heb lactulose gebruikt en dat ging goed. Ik heb het afgebouwd en dat gaat redelijk. Dit heb ik gedaan omdat ik dacht dat haar darmen zelf het werk moeten doen. cb vertelde me dat je beter langer lactulose kunt gebruiken dat dat ze zoveel stres hebben om de buikkrampen. Ik heb abc dovulac geprobeert maar daar kreeg ze veel buikkrampen op. Nu geef ik haar alleen als het nodig is cinababy en dat werkt.
Karin2
 
Terug
Bovenaan