Reactie BMR-prik?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Skip heeft vorige week de BMR-prik gehad en precies een week later kreeg hij koorts (39.5 - 40.1). Dit is, volgens mij, geen vreemde reactie, komt wel vaker voor.
Maar nu is het vijf dagen later en heeft hij nog steeds koorts, vooral 's avonds. Ik vroeg me af of jullie dit bekend voorkomt of dat het iets anders moet zijn.
Hij is ook wel wat verkouden, maar niet zo erg dat ik daarvan de koorts verwacht, eigenlijk.
Wie weet of dit van de BMR-prik kan komen?

Groetjes, Noortje

op google staat
Bijwerkingen
Een inenting tegen kinkhoest biedt niet meer dan 90 procent bescherming en kan soms een stuip veroorzaken. Na inenting met DTP of BMR treden nauwelijks bijwerkingen op. Er kan hooguit een korte tijd een pijnlijk gevoel ontstaan op de plaats van de inenting en de arm kan wat stijf worden. Na een DTP-inenting wordt de arm wat rood en gezwollen en er kan tot twee dagen na de inenting koorts optreden. Na toediening van de BMR-prik kan er een branderig, stekend gevoel zijn op de plaats van inenting. Een enkele keer komen vijf tot twaalf dagen na de inenting koorts en huiduitslag voor.
Op rode, gezwollen inentingsplaatsen kan een koud, nat washandje verlichting bieden. Indien er koorts boven de 40 graden optreedt, is het belangrijk om uw kind voldoende te laten drinken en de huisarts te waarschuwen.
Wanneer zich andere ongebruikelijke verschijnselen voordoen na een inenting, dient u de huisarts te raadplegen en eventueel uw ervaringen te melden aan de plaatselijke GGD.

Op www.rijksvaccinatieprogramma.nl treft u alle bekende bijwerkingen aan, de symptomen, de gemiddelde duur en wat u eraan kunt doen.

Beterschap en goed in de gaten houden hé

Terug
Bovenaan