reactie kdv

Ik kan weer niet reageren... dus maar ff zo:
Hoi meiden,
Er zitten ook zeker goede kanten aan een kdv. Inderdaad het rekening houden met elkaar etc. Er zijn ook kinderen die het écht leuk vinden. En ik vind mijn werk wel echt leuk. Simpel weg omdat ik gek ben op kinderen. Ik weet ook dat het voor redelijk wat kinderen echt een lange vermoeiende dag is. En dat beamen alle collega leidsters die ik in al die jaren heb gezien. Wbt pre educatief: Toevallig gingen we bij mijn oude baan ook 1 uur per dag iets doen met de grote. Maar dit kan je echt niet vergelijken met het piramide project waar we nu op mijn verticale groep mee bezig ben. Daar gebeurd het nl de hele dag. Kinderen leren daar heel veel van en het is een goede voorbereiding op school. maar dat is een lang verhaal om hier neer te zetten. Persoonlijk ben ik een voorstander vanverticale groepen. dit omdat het veel gerichter en rustiger is. Ik weet uit ervaring (heb ook op een horizontale groep gewerkt) dat de oudste kinderen daar vaak bij inschieten. De babys en kleinere kids eisen meer aandacht op en de grote kids worden daar de dupe van en zijn opzich zelf aangewezen. 1 uurtje per dag vind ik weinig. Helaas weet ik dat er vaak niet voor een verticale groep gekozen word. Omdat het onpraktisch is kwa plaatsing en door stroom.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Ik bedoel het echt niet allemaal negatief!

Ik begrijp je helemaal hoor! Al vanaf je eerste topic. En tenslotte is het jouw persoonlijke mening die je zelfs nog onderbouw met je eigen ervaringen. Ik vind het helemaal niet negatief overkomen.

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan