Reactie na provocatie test?

Hoi dames,ik post hier ons verhaal van de afgelopen dagen met de vraag of er iemand misschien hier iets van herkent?Ons dochtertje van 8 maanden drinkt al sinds ze 6 weken is neocate voeding. De kinderarts heeft afgelopen week aangegeven dat we thuis nog eens moesten provoceren om te kijken of ze nu weer tegen gewone melk kan. Dit hebben we zaterdag gedaan. Smorgens een fles gewone melk. Ze was echt de hele dag mopperig en hangerig (terwijl ze anders echt een vrolijk meisje is) en ze kreeg weer pukkeltjes in haar gezicht, ook was heel haar schaamstreek en billen vol met uitslag. Omdat we wilden uitsluiten dat haar gedrag en de pukkeltjes echt een reactie was op de melk hebben we zondag morgen nog eens een fles gewone melk gegeven. Gisteren was ze heel de dag moe en lusteloos en vrijwel meteen na haar fles melk kreeg ze rode pukkeltjes in haar gezicht en echte grote rode vlekken. Dit was dus echt een reactie op de melk. In de loop van de dag kreeg ze ook rode stippen en pukkeltjes in haar zij en op haar kuiten. Verder was ze op zich best vrolijk. Alleen vandaag (vandaag heeft ze alleen Neocate gehad) had ze nog steeds plekjes in haar gezicht en hals maar nu kwamen er overal op haar lichaam af en aan van die pukkeltjes en plekjes, zoals op haar armen en benen ook. Ook is ze de hele dag al moe en mopperig, heeft ze verhoging en spuugt ze steeds haar fruit terug (banaan, mandarijn en peer) terwijl ze haar fruit vanmorgen al heeft gehad. Ook heeft ze echt al 3x een goede dunne luier gehad. Nu vraag ik me af: zou dat nog een reactie van haar lichaam zijn op die melk dat nog in haar lichaam zit? Mijn gevoel zegt van wel. Ik weet van mijn zoontje dat ze er echt een paar dagen van van slag kunnen zijn dan. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Of wat denken jullie?<br />

Kan ook een buikgriepje zijn dat toevallig samen valt. Maar ik herken het wel. Onze dochter had ook een KMA en na een test of het al over was had ze altijd een paar dagen last. Maar niet in toenemende mate. Dus ik zou bij jou eerder denken dat een virusje net samen valt. Door de koemelk krijgt haar immuunsysteem het ook even wat drukker, dus dan is ze extra vatbaar. 
Bij ons is de laatste test "geslaagd". Sinds een maand kan ze nu wel in toenemende mate tegen dierlijke melk en soja. Ze is nu 17 mnd. Ik vind persoonlijk 8 maanden vroeg om te testen? Mij is door de kinderarts verteld dat ze er ergens tussen 1 en 4 jaar overheen groeien, meestal dan, niet altijd. 

Onze dochter kreeg tijdens virusjes trouwens sowieso veel makkelijker een reactie op dingen. Ook huiduitslag, inderdaad die rode plekjes, en billenuitslag. Als ze dan bijvoorbeeld brood at waar soja in verwerkt zit, wat normaal al wel goed ging, viel dan toch weer even verkeerd. Dus ik kan me voorstellen dat een provocatie met een ontluikende buikgriep voor ergere en langer durende uitslag zorgt.

Hee, ja dat heb ik zelf ook als ik iets van melk, fruit of suiker binnen krijg. Ik kon dan soms ook echt dagen erna nog moe zijn en mega chagrijnig en soms een paar dagen later nog jeuk hebben. Vandaar dat ik denk dat het bij haar met die melk te maken heeft.

Bedankt voor je reactie. Ja lastig is het vind ik. Ikzelf kan ook niet tegen melk, fruit en suikers en ik kan er soms ook echt beroerd van zijn. Ook een paar dagen naderhand nog. Maar die rode vlekken in het gezicht meteen na het drinken van die melk lijkt me toch dat ze er nog niet tegen kan? Die andere pukkeltjes zijn een soort uitslag. Ik heb het idee dat dat eruit komt omdat die melk uit het lichaam moet, Maja dat is mijn bevinding. En dat spugen dacht ik misschien doordat die maag al geïrriteerd is van de melk dat die daarom mandarijn niet verdraagt? Mandarijn is prikkelend voor de maag zei de huisarts eens tegen me. Diarree kunnen ze de dagen er na toch nog hebben, want dat zag ik met mijn zoontje toen ook. Alleen die verhoging.. ja dan zou het misschien een buikgriep kunnen zijn? Hoewel ze dat een paar weken geleden ook al heeft gehad, Maja dat zegt niks zeker?

Terug
Bovenaan