reactie op andere zwangerschappen

Hebben jullie dat ook? Dat je niet meer normaal kunt reageren op zwangerschappen van anderen? Ik ben nu net 30 en om me heen is een ware baby-boom aan de gang. Bijna niemand weet dat ik al ruim 2,5 jaar bezig ben en nu pas weet dat ik endometriose heb. Maar ik word er zooo verdrietig van. En geïrriteerd! Dames die tegen mij gaan klagen dat ze 'al' drie maanden bezig zijn en nog steeds niet zwanger zijn.. tranen met tuiten als ik thuis ben... pfff... ben ik een egoïst?

Groeten, Maartje

Hoi Maartje,

Welkom hier! Jij bent ook al een hele tijd bezig zeg. Er zijn hier een paar meiden die ook endo hebben dus daarmee kun je fijn alles delen. Maar natuurlijk ook met ons, we delen 'lief en leed' zal ik maar zeggen.

Het gevoel wat je omschrijft is heel herkenbaar hoor. Ik word er ook vaak intens verdrietig van, ligt aan m'n bui.
Ik troost me vaak met de gedachte dat ik van iemand die net zwanger is ook niet weet hoe haar geschiedenis kan zijn geweest. Ook zij kan er heel lang op gewacht hebben net als wij....

Tenzij iemand klaagt natuurlijk dan ik het zeker zuur...maar ooit komt onze tijd meid!

lfs. Suus

Ik weet wat je bedoeld. heb dat zelf ook wel eens, en inderdaaad het lijkt af en toe wel of heel de wereld zwanger is behalve ik. Overal dikke buiken om je heen, erg confronterend.. volhouden, voor ons komt die tijd nog!
Liefs Lill.

Je bent zeker geen egoïst Maartje, mijn vriend en ik zijn pas 8 maanden bezig, want zo zie ik het ook "pas"8 maanden maar doordat ik ooit chlamydia heb gehad en mijn vriend is minder vruchtbaar, zijn wij nu al via de dokter bij de gyn. terecht gekomen, want ook mijn menstruatie is om de 2 maanden dus alles bij elkaar geen ideale omstandigheden om zwanger te raken.Mijn schoonzus zegt ook altijd "we hebben wel 7 maanden moeten wachten tot ik zwanger was" zo van dat is erg lang en dan denk ik , "dat is toch heel normaal, waar heb je je druk om gemaakt?" Nee als je al zo lang bezig bent zoals jullie dan heb je recht om te zeggen dat het moeilijk is als je iemand ziet die zwanger is of bevallen is. Ik ben ook wel eens jaloers op al die mensen die zonder problemen een kind hebben gekregen.
Veel succes nog en kop op meid!!
Groetjes van Sas

Hoi Maartje,

Heel herkenbaar hoor. Had dat ook zo! Hardstikke leuk voor anderen hoor,maar je wilt het zelf ook zo graag. Je verdriet is dan ook groot als het bij een ander wel gauw lukt en bij jezelf maar duurt en duurt.
Zeker dames die na 3 maanden al zeuren, moet zich kapot schamen en ik moet zeggen dat ik daar ook wel eens een iets minder leuke opmerking over heb gemaakt. Niet terecht natuurlijk want als je een kinderwens hebt is elke maand langer dan 1 te lang.

Maar Maartje, blijf hopen hoor, ik ben zelf na dik 2 jaar zwanger geworden en zonder hulp!!! Eigenlijk deze week heen voor 1e gesprek voor iui, maar is nu niet meer nodig.

Meid, vol houden hoor, jij krijgt het echt wel. En juist als je er zo lang op hebt gewacht is je blijdschap zo groot, ik kan het weten.

Veel liefs,
Joan

He Joan
Jij ook hier????
Is alles goed met je? Voel je jezelf nog steeds LEKKER ZWANGER? Ik wens je het allerbeste meid en we vinden het leuk dat je nog wel eens bij ons komt spieken of het wil vlotten.
Liefs Lill.

hoi Maartje,
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje geloof ik. ik heb ook endometriose en nog maar een paar kinderlozen om me heen, de rest is allemaal al in de luiers of zwanger. ik ben ook ongegeneerd afwezig op kraamvisites. ik heb net een vrij zware buikoperatie en kuur achter de rug en zie t gewoon niet altijd zitten, wat andere mensen daar ook van denken... gelukkig heb ik dit gevoel minder bij twee vriendinnen die allebei ook net een babietje hebben. omdat zij zo goed weten hoe ik me voel kan ik me daar ook meer open voor stellen.
Dus nee, je bent geen egoist maar gewoon een mens met een 'gevoelige plek' ...groet, lis

Terug
Bovenaan