reactie op blogje 28-11 kattenellende van marleyne sipuhali ofzo

blogje hier op deze site: Sinds ze de kleine heeft kunnen haar 2 oude katten 17 en 20 (hoogbejaard dus) niks meer goed doen, ze irriteerd zich mateloos aan hun gehaar en dat ze hun dure speciaalvoeding niet eten. tegenwoordig plassen ze in de keuken en ook een drolletje. ze is er helemaal klaar mee. grote kans dus dat die 2 oude besjes hun laatste daagjes opgesloten in de bijkeuken of erger moeten doorbrengen

helaas kun je op dit verhaal niet reageren, ik wil toch mijn ei kwijt. dus vandaar dat ik het hier plaats.
Hoe haalt ze erbij deze katten nog meer te straffen, of het al geen straf is dat zij de gezinssamenstelling verandert op hun hoge leeftijd, vervolgens zich geirriteerd gedraagd naar deze oude besjes en ze dus ook niet meer de liefde en aandacht geeft die zij gewend zijn en nodig hebben. Vervolgens kijkt zij er dan raar van op dat er ongelukjes gebeuren, is dat al niet uit protest dan is het wel uit incontinentie.
Maar 1 ding is zeker, zij maakt het leven van deze katjes moeilijker en vervolgens worden ze nu dus ook nog opgesloten in de bijkeuken.
Waar ben je dan mee bezig? ze komt op tv vrij sympathiek over maar daar ben ik wel van bekeerd.
wat een onnadenkende trut

amen

ik ben het geheel met je eens voor zulke beestjes is het ook een erg grote verandering van veel aansacht naar geen aandacht het zijn net kinderen hoor ze willen ook geaaid worden en zich geliefd voelen wij hebben het met onze dieren juist andersom gedaan veel bij de baby gelaten laten snuffelen en likken en als ik ging voeden mochten ze er gewoon lekker bij komen liggen met als gevolg onze kat en hond vinden jarne geweldig lief en leuk en zien hem als een geweldig maatje verder geen problemen met ze gehad

hoi hoi
hier ook, 4 katten, gewoon lekker laten snuffelen, de 2 witjes gaan naast haar liggen als ze slaapt op de bank (ik it ernaast) en geven kusjes, zo lief. Mara wil ze voelen, maar dat vindt eentje nog wel eng. de 2 oudsten kijken alleen, vinden het niet zo speciaal.

Marleyne heeft wel iets milder geschreven maar toch snap ik niet wat je zulk hoogbejaarde katten aandoet. in 2-4 jaar zijn ze er waarschijnlijk niet eens meer. En dan ineens geen aandacht meer geven en ze alleen irritant vinden? geen wonder dat ze om aandacht roepen. Denk toch na

zelfs onze vogels hebben we erbij gelaten (mini papagaaien) Mara lag tijdens de hittegolf in de gang beneden te slapen en de vogels mochten in de gang boven vliegen, vlogen ze naar beneden en gingen om Mara op de kinderwagen zitten kijken hihihi

leuk toch?

onze gastouder heeft weer een hondje, dus Mara groeit met vanalles op

gr sabine

Ik snap ook niet dat ze zo kan reageren...ok ik geef eerlijk toe, ik vervloek onze hond ook wel eens met haar "gehaar" vooral als zoals gister de zon een beetje naar binnen schijnt en ik al die witte haartjes zie liggen of op mijn winterse zwarte kleren...maar jammer dan hoor...
Jara was hier het eerst, ze is gek op de kindjes en zij op haar....dus ik neem het gewoon voor lief en maak wat vaker schoon....

T is toch verdorie ook niet zo dat als je een volgend kindje krijgt je je gaat irriteren aan het kindje wat er al rondloopt...en geloof mij onze 2-jarige kan je af en toe het bloed onder de nagels vandaan halen hahahhaa....

Nee hoor dan had ze maar moeten wachten tot de besjes er niet meer zijn...

Liefs Randy

hihihi gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt.
ja die kattenbak stinkt en haren op je kleding is irritant. nou zwarte kledign en winterjassen blijven gewoon in de gang. huiskleertjes aan en geen probleem meer
hoe simpel kan het zijn
vind je irritant om die haren op te ruimen, neem een huishoudster, kan zji vast wel betalen

gr sabine

Jah hier kan ik de kat soms ook wel schieten maar die heeft niet om een kleintje gevraagd.
Ik betrek hem overal bij zoveel als het kan krijgt kattesnoepjes terwijl de kleine bij zit of leg snoepjes aan het voeteneind van haar stoeltje en gaat prima zo, zij vind het heerlijk als de kat langs loopt kijkt ze hem helemaal na.
Maar jah zijn maatje is weggelopen dus is hij soms erg dwars, moet alle knuffels van de kleine opruimen anders pakt hij ze, het het is waterpret bij de voerbak expres tegenaan slaan; en daarom moet hij wil in de bijkeuken als wij even weg gaan, als we de hele dag weg zijn ruim ik alles op.

hoi henrieke

jij staat er al heel anders in, je probeert de kat erbij te betrekken en zovoorts.
ik heb geen gewone waterbak maar een kattenfonteintje, ik heb 1 kat die nl die waterbak continu leeggooide op de vloer, dat werkte dus niet.
Ze is niet helemaal normaal, dove kat uit singapore daar van straat geplukt en heeft hondegewoontes en kattengewoontes en soms is ze meer een springend konijn hihihi, ze krijgt hondenbotjes anders kauwt ze op ijzer!
tja je kat mist duidelijk een maatje, heeft hij een eigen knuffel die hij wel mag hebben?
een 2e katje zal ik je niet aanpraten, dat is julie eigen keuze en met een kleintje is dat ook een heel ander verhaal.
ik ga na vandaag maar eens kijken wat we dit jaar met een kerstboom doen, katjes en baby, dat betekend elke dag ballen zoeken ben ik bang.
en alles plastic natuurlijk :) grote nepboom of kleine, echte met mijn katten doe ik al niet hihihi en elke avond ruim ik Mara's speeltjes op in bakken. scheelt mij ochtends zoekwerk. De katten gaan niet bij Mara tenzij ik erbij ben maar als zij uit de box is liggen ze er stiekem graag in. ach ze kennen de regels (slaapkamer verboden, en niet bij haar in de box, alleen als ze op de bank slaapt mogen ze bij haar liggen( ik lig er ook bij)
groetjes sabine

Terug
Bovenaan