A
Anoniem
Guest
hoi meiden,
ik las net het stukje van mamacindy, en daar wil ik even graag op reageren.
ik heb al sinds 5 jaar melkvloed, ook behoorlijk. ik ben nog nooit zwanger geweest en ben nu nog maar een half jaar bezig. eerst dachten ze dat ik schijnzwanger was want mijn zus was toen voor de eerste keer zwanger en ik leefde heel erg met haar mee maar na onderzoek bleek dat mijn prolactinegehalte in mijn bloed te hoog was.
toen heb ik een MRI-scan gehad en daar bleek uit dat ik een goedaardig gezwelletje heb zitten in mijn hoofd dat tegen mijn hypofyse (dat deel wat je hormonen regelt) aan drukt, hierdoor is mijn prolactine te hoog en heb ik dus melkvloed. het is heel belangrijk om dat na te laten kijken om 2 dingen:
* als je prolactine te hoog is, ook al is het een klein beetje dan heb je een hele kleine kans op zwangerschap zonder medicijnen (denk maar aan een kraamvrouw die borstvoeding geeft, die is ook minder vruchtbaar),
* en als blijkt dat je prolactine te hoog is door een "goedaardig" gezwelletje dat tegen de hypofyse aandrukt dan is het belangrijk dat de artsen dat weten want dit is gevaarlijk tijdens dezwangerschap want een gezwel (ook goedaardig) groeit onder invloed van hormonen en kan dus tege andere delen gaan drukken, ook kan hij makkelijker gaan bloeden.
ik hoop dat ik jullie niet bang heb gemaakt want dat is niet mijn bedoeling maar ik denk dat je er dus ewl even naar moet laten kijken als je daar last van hebt, het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
bij mij is gister uit gekomen dat het gezwelletje in 5 jaar helemaal niet gegroeid is dus het kan geen kwaad om zwanger te worden bij mij, ik gebruik nu een aantal weken parlodel dat zorgt ervoor dat mijn prolactinegehalte daalt en dat ik dus net zoveel kans heb op een zwangerschap als ieder ander. verleden week is mijn bloed weer geprikt en ik hoor vrijdag of ik meer tabletten moet gaan nemen of dat ik zo door moet gaan.
nou meiden veel succes.
liefs naat25.