reactie oudere kinderen

Een dag of 10 geleden vroeg ik jullie om tips voor het vertellen van het grote blije nieuws aan oudere (stief) kinderen.
Inmiddels hebben we het de kinderen verteld. Eerst aan de oudste (18) en zijn vriendin. Vriendin erg blij en dat gaf wat ontspanning. Wel waren er zorgen: gaan jullie dan niet scheiden tzt? Er is geen kamer meer vrij, moet ik er uit? Verder vooral gekletst: op wie zal ie lijken enzo. Het was wel een gezellig gesprek. De dag erna, na onze eerste echo waarop ons kindje mooi te zien was, vertelde ik het aan tafel aan de andere kinderen (ze waren er allemaal). De oudste dochter was erg verrast en erg blij, zo'n baby is voor een puber toch ook leuk. De jongens vonden het minder spannend. De jongsten (een tweeling van 9) vonden het normaal, je bent getrouwd dus je krijgt kinderen. Ze vonden alleen dat het lang geduurd had. De foto van de echo vonden ze leuk, ze willen graag nog een keer mee (dan toch een pretecho?) en instemming hebben over de naam van de baby (zijn wij het niet zo mee eens). Het hele weekend was er zat gespreksstof. Ik kijk ernaar uit om bij gelegenheid leuke momenten (al is het maar winkelen voor de baby) te delen met ze.
groetjes!
 
Hoi Amanda,

Fijn dat het zo goed ging! Dat wordt inderdaad een pretecho he? Hahaha!
Ben trouwens wel benieuwd wat voor namen de tweeling had bedacht....

Groetjes,

Lein
 
Terug
Bovenaan