reactie schoonouders voor marianne

Ik weet zelf ook hoe het is om niemand van mijn kant te hebben want mijn ouders zijn allebei overleden. Dat is ook heel moeilijk en daar kan ik soms ook absoluut niet mee omgaan en dan krijg ik ook nog zoon bemoeizuchtige schoonmoeder die je het gevoel geeft dat je een slechte moeder bent en dat zij veel beter is. Daar heb k gewoon geen zin om steeds afgekraakt te worden. Daar gaat ze maar lekker iemand anders voor zoeken. Ik heb zoiezo geen moeder die tegen mij zegt dat ik het goed doe en ook geen vader dus als je alleen maar negatieve dingen hoort ga je je ook nog zo voelen.Ik heb samen met mijn zoon hulp gezocht omdat ik bang was dat ik geen kind op kon voeden omdat ik geen voorbeeld heb maar daar zeggen ze ook dat ik het gewoon niet beter kan doen. Dan heeft zei het recht niet om dat af te kraken.
 
Vervelend voor je dat je het niet zo goed kan vinden met je schoonouders. En ik ben ervan overtuigd dat je een hele goede moeder bent! Maar maak je ook wel eens leuke dingen met je zoontje mee?
 
Dat recht heeft ze ook niet, geef haar dat recht dan ook niet. Wijs haar maar op haar plaats en accepteer het gewoon niet. Echt, je schoonmoeder heeft net zoveel rechten als jij haar geeft. Misschien heb je er meer aan om te leren voor jezelf op te komen ipv hulp te zoeken voor het opvoeden van je kind.
 
denk ten eerste lekker egoistisch aan jezelf en je zoon. Dan je vriend/man, dan wie dan ook, en als laatste pas je schoonouder/moeder.

Je bent echt wel een goede moeder, je weet zelf echt wel wat goed is voor je kind.

Ik zou niet meer bij haar op bezoek gaan, maar goed dat is aan jou.

 
Hoi

Goed vervelend dat je zo'n vervelende schoonmoeder hebt, zeker nu je wel een lieve kan gebruiken. Ik vind het goed van je dat je hulp gezocht hebt. Nu je bevestiging hebt gekregen over dat je het goed doet, helpt dat je een beetje? Als je schoonmoeder weer bezig is, moet je denken aan de hulpverleners die zeiden dat je het goed doet!! Zij weten waarschijnlijk beter waar ze over praten dan je schoonmoeder.
Wat vind je vriend/man van de situatie? Ik hoop voor je dat je veel steun aan hem hebt.
Ik vind het zoeken van hulp als je denkt dat nodig te hebben, een teken van een hele goede moeder!!!!!!

Succes met je schoonmoeder en niet teveel aan jezelf twijfelen!!!!

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan