reacties andere kinderen op de komst van de baby

Ik ben momenteel zwanger van de derde en onze oudste is nu bijna 5. Sinds ik zwanger ben, is hij helemaal in de ban van de baby. Hij riep al dat ik zwanger was voordat ik het zelf wist en nu verkondigt hij tegen iedereen dat hij een zusje krijgt dat Sanne gaat heten. Veel mensen denken dus dat wij weten wat het gaat worden en dat hij zich dus versproken heeft. Het tegendeel is waar, maar hij blijft het volhouden. Sinds een aantal dagen heeft hij een nieuw ritueel. Iedere ochtend zegt hij: Goedemorgen mama, goedemorgen papa, goedemorgen Tom en goedemorgen Sanne! En als klap op de vuurpijl ging hij gisteren 3 stoelen klaar zetten, een voor hem, een voor Tom en een voor Sanne!!
Op de vraag wat hij gaat doen als het een jongetje is antwoordde hij: Dan ga ik heel hard huilen!!

Nou, ik ben benieuwd of zijn voorspellende gave klopt. Een ding weten we wel: als het een meisje wordt, gaat het geen Sanne heten (wel een mooie naam, maar niet helemaal onze smaak:))
 
Helemaal geweldig! Hoe heet je zoontje van 5? Ben ik even benieuwd naar omdat ik nu weet dat je andere zoontje Tom heet (en je dochter Sanne haha)
Lekker genieten van zijn rijke fantasie! :D
 
Hoi Hoi,

Leuk is dat he hoe kinderen die dingen ervaren.
Mijn kinderen zijn 8, 6, en 4 jr. Zij zijn ook helemaal in de ban van de baby. Inmiddels weten zij dat het een meisje wordt. De middelste van 6 wilde graag een broertje maar toen ik het vertelde had ik roze tompoezen gekocht. Nou, toen vond hij een meisje ook prima want blauwe tompoezen hebben ze niet en hij had toch wel heeeel erg veel zin in een tompoes. Ha ha ha.
Mijn oudste houd de weken goed in de gaten. Elke maandag ben ik weer een week verder en als we dan wakker worden op een maandag is het eerste wat hij zegt; "o, mama vandaag ben je al XX weken" Zo lief. Ik ben heel benieuwd hoe de kinderen reageren als de baby straks geboren is.

Groetjes!!!
 
Leuk toch, zo'n reactie.
Mijn zoontje is 6, dus al wat ouder, er zit wegens omstandigheden behoorlijk wat verschil tussen mijn zoontje en zijn broertje-in-de-buik-van-mama.
Maar so be it, het heeft ook zijn voordelen; zo kan hij mij al goed helpen met allerlei klusjes in huis. Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is of er straks niet heel veel sprake zal zijn van jaloezie.... Hij is natuurlijk 6 jaar alleen gewend, en moet straks de aandacht delen met zijn broertje.
Hij is trouwens wel erg blij dat het een jochie is want een meisje zag ie toch niet zo zitten..hahaha

Liefs, Kirsten
 
Hahahahahaha jee, hij is er wel heel erg mee bezig inderdaad!! Wel lief van hem! Ik snap je idee............hij overdrijft het enorm hhahhaa...

Succes meisie!!

xxxxxxxxxxxxx
 
Terug
Bovenaan