reacties op het spugen

hoi mama's.
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over het vele spugen. Een paar van jullie advieseerde nutriton, maar kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen?????
En weten jullie hoe je er achter komt of het met reflux (niet goed sluiten van de strotteklep)te maken heeft? Dit hoor je toch ook weleens.
Alvast bedankt alweer!
Groetjes chantal

hallo,
ik heb een zoontje van nu 10 maanden en sinds hij 2 maanden was heeft hij nutriton door zijn melk gekregen en dat ging een stuk beter.
hij is door de huisarts onderzocht en die heeft hem santac voorgeschreven voor zijn reflux. dat was een maagzuur-medicijn wat hij voor zijn flesje moest en sindsdien ging het hartstikke goed! ik zou het eens aan de huisarts voorleggen en eventueel kunnen ze in het ziekenhuis vaststellen hoeveel voeding er terugkomt.
nutriton (jahannesbroodpitmeel) kun je bij grotere supermarkten of het kruitvat halen. het is vrij duur, maar je doet er erg lang mee en ik vind het het ook wel waard.
succes ermee! groetjes, wanda

Hoi Chantal !

Hier ook een moeder van een zoon met (verborgen)reflux.
Nutriton hebben de meeste drogisterijen staan. Sommige supermarkten ook. Het is een geel pak.

Vaak kom je er achter dat je kind reflux heeft door het vele spugen of heel ver spugen (projectielbraken). Daarnaast zie je dat de baby veel meer melk teruggeeft dan een "mondje", misselijk is (veel slikken, met tongetje werken) en dat als je hem plat neerlegt het binnen no-time een krijsende baby is die duidelijk pijn heeft.

Wij zijn overgestapt op Friso Comfort in combinatie met Gaviscon op advies van kinderarts en dit gaat heel goed.

Succes !

Terug
Bovenaan