Reacties op zwangerschap

<p>Hoihoi!</p><p>Hoe waren jullie reacties op je zwangerschap? Het klinkt misschien een beetje gek maar ik heb echt zo ontzettend veel leuke en positieve reacties erop gekregen. Toch merk ik dat sommige mensen waar ik vroeger of voorheen nog best goed mee ging minder enthousiast reageerden. Een aantal zag ik al niet zo vaak meer maar lijken toch terughoudend als ik ze tegenkom. Misschien zit het in mijn hoofd en ik ga me er ook niet teveel druk mee maken maar ik ben best een brok onzekerheid sinds ik zwanger ben dus was ik benieuwd of iemand wat soortgelijks heeft meegemaakt. Dat je het idee heb dat het toch nu allemaal een beetje anders met de verhoudingen ligt. </p>

Blijf lekker jezelf, geniet van de zwangerschap. Maak je vooral niet druk om wat anderen zeggen. Sommige vrienden blijven, sommige vrienden gaan (en dat gaat je hele leven door, niet alleen nu ?) 

Maak je inderdaad niet druk, er zullen altijd mensen zijn die minder positief reageren (ook bij mij), maar het is jou leven en jij bent verantwoordelijk ervoor.
Tijd om van je wondertje te gaan genieten, dit doe ik elke seconde van de dag!

Ik ben zelf degene geweest die op een gegeven moment niet meer enthousiast kon reageren. Na 3 miskramen was het gewoon op en kon ik het even slecht opbrengen. Bij vrienden zei ik altijd eerlijk waarom het zo was en dat werd begrepen. Wel altijd gezegd dat ik het voor hen heel erg leuk vond hoor. Er waren toen zo'n 9 mensen zwanger in mijn directe omgeving.
Nu ben ik zelf alweer 17+6 zwanger.

Mensen kunnen veel redenen hebben om minder enthousiast te zijn. Maak je daar niet druk over en geniet lekker van de kleine in je buik!! 

1 van mijn beste vriendinnen reageert afstandelijk en niet enthousiast op mijn zwangerschap. Dit omdat zij zelf een kinderwens heeft maar geen vriend en moeilijk een man kan vinden. Ze is erg bang dat ze alleen achter blijft en dit zal ze laten merken ook.
Ik heb het hier erg moeilijk mee en vind het jammer dat ze duidelijk geforceerd blij probeert te zijn. Ik zie het als een slachtofferrol. Het voelt misgunnend. Ik kan daarom ook maar moeilijk begrijpen dat men, ook na miskramen, met moeite blij kan zijn voor een ander. Ik vind dit best egoïstisch maargoed je kunt niet in iemand anders hoofd kijken natuurlijk. 
Zelf ben ik, na 2 miskramen, altijd even enthousiast geweest met het blije nieuws van een ander. Het is toch prachtig! 
Net zoals het een taboe is dat je aangeeft zwanger zijn niet zo leuk te vinden.. dan is ook ineens iedere kindloze met een kinderwens gekwetst. Schei uit hoor.. ik word enorm blij van mijn dochter maar ben ook enorm blij als de zwangerschap erop zit! 
Denk een keer niet zo aan je eigen “moeten” en wees gun een ander het geluk ook. 
Gelukkig reageren er ook een hoop vriendinnen wel heel enthousiast! ❤️

Terug
Bovenaan