reacties wildvreemden en vage bekenden

Hoi,
ik liep afgelopen zaterdag door de stad komt er een wildvreemde vrouw even uitgebreid in de kinderwagen kijken. En dat terwijl ik echt gewoon doorliep. Raar he.
Als ik nou in de rij stond bij de kassa en ze werpen even een blik in de wagen dan vind ik dat niet erg, maar dit was wel erg overdreven zeg.
Ook vage kennissen die ineens bellen of kaartjes met geld of kadootjes stuurden. Beetje vreemd vind ik het. Zou het zelf niet zo snel doen.
Hebben jullie dit ook (gehad)?
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

opduikende vage bekenden heb ik geen last van.het viel me wel op dat vooral mensen die zelf een baby'tje hebben geinteresseerd zijn en vragen stellen.en net heb ik elke buur in de straat gesproken.iedereen is buiten met dit weer,dus ja..
maar ach,ik vind t niet erg.ik vind t altijd wel leuk om contact te maken met andere mensen.het schijnt nogal typisch nederlands te zijn om in het openbaar mensen die je niet kent te negeren.heb ik altijd jammer gevonden.
alleen goedbedoelde adviezen vind ik wel irritant.van;je moet dit of dat.ja mevrouw,ik weet zelf wel wat goed is voor mijn kind.neemt u er zelf maar 1
groetjes kari

He hallo Veerle,

Dit heb ik ook gehad en nog steeds dat mensen in de wagen kijken of opeens gaan vragen hoe het is, terwijl ik er anders nooit kom.
Ik denk dan maar dat ze gewoon intresse voor je hebben en geef gewoon antwoord.
Denk er niet teveel over na.

Haha, ja, dat heb ik ook. Vooral mensen met kinderen en oudere mensen hebben daar een handje van. Gisteren ook in het bos. Begon iemand een heel verhaal. Mijn man had zoiets van 'Wie was dat? Waar ken je haar van?'. Eehhhh...nooit eerder gezien! Maar als het leuke mensen zijn vind ik zo'n kletspraatje wel gezellig. Zou het zelf niet zo snel doen en als mensen ongewenst advies hebben vind ik het hoogst irritant, maar als het gezellig is o.k.
Wat ik veel erger vind is dat iedereen me opbelt. Die telefoon gaat non stop (lang leve de stekker en het feit dat je hem eruit kunt trekken) omdat familie, vrienden en vage bekenden (vooral die) je steeds opbellen om te vragen hoe het nu gaat. Nou heb ik toch al een hekel aan telefoneren, maar als ik op een dag toch al geen tijd heb voor de dingen die ik wil of moet doen, wil ik mijn beetje tijd écht niet doorbrengen aan de telefoon!

Hoi! Ik heb daar ook last van. Vooral als hij huilt in de winkel gaan mensen vaak lopen bemoeien:hij heeft honger,krijgt hij geen eten of zo?!
Laatst bij de basisschool leek ik wel een atractie zo`n 20 kinderen stonden in  mijn kinderwagen te graaien,ach het zijn kinderen die weten natuurlijk niet beter!
Verder werk ik voor mezelf en klanten beginnen nu al te bellen  en vooral informeren ze naar  mijn bevallingsverhaal. Nou dat is toch altijd wel interessant ofzo. Beetje oppervlakkig houd ik het maar!!

Groetjes Mikkie

Ik kreeg vorige week de vraag van een vrouw hier op de buurt die me met de kinderwagen zag lopen en vroeg: "Wat heb je daar inliggen?" Ik was compleet overrompeld door die vraag en in mijn gedachten flitsten antwoorden van "een baby" (ja, wat ANDERS?), "de pop van mijn oudste dochter" (vond ik wel grappig) of "een kernbom" Ik vond het tocht zooooooooooooo'n stomme vraag!!! Na een paar seconden echter schatte ik in dat deze oude vrouw vast wilde weten of het een jongen of een meisje was (misschien waren de roze ballonnen in de vensterbank nog niet opgevallen? hihi) en heb ik geantwoord met "een meisje".  

Hoi Veerle,

Klinkt heel bekend, ineens blijk je veel meer mensen te kennen (eigenlijk schijnen ze jou te kennen) dan je dacht. Dat vind ik wel grappig.
Maar dat geloer in je kinderwagen van volslagen vreemden vind ik ook maar raar. Vooral als ik wat moe ben (en dat is nogal gronisch de laatste tijd), heb ik daar echt helemaal geen zin in.... Maar goed, 't is allemaal goed bedoeld, alleen zou ik dit zelf echt niet doen. Trouwens wel weer leuk om te horen hoe schattig iedereen hem vindt en hoe mooi. (wisten we allang natuuurlijk;))

Terug
Bovenaan