Reageren op de naam

Hoi meiden

Even een vraagje.
Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst op hun naam reageerden? Mijn zoontje is nu 5  maanden en die interesseerd het nog niets of je nou Marco roep of iets anders. Hij kijkt toch niet.

Tnx

Caroline
 
Haha,

mijn zoon kun je rustig Marco noemen, hij kijkt toch wel!!    Ik heb het geprobeerd!!
Volgens mij reageren ze veel meer op stemgeluid!!
(Hij is nu overigens 6 mnd).

Groetjes Petra
 
hallo.
Mijn zoontje reageerde rond de drie maanden op zijn naam, ook nog niet echt goed hoor.
Hij is nu elf maanden en rond de 7 maanden had hij pas dat als je hem riep dat hij ook meteen zag.
Het kan helpen om in het begin als je zijn naam roept ook echt oogcontact te maken, dan gaat hij ook echt snappen dat dat zijn naam is. Ik zou me maar niet druk maken, het komt vanzelf.
groetjes janet
 
Ik dacht dat mijn zoontje met 3 maanden reageerde op het horen van zijn naam, maar ook dit bleek gewoon reageren op geluid te zijn. Als ik hem boef of kabouter noemde reageerde hij ook. Inmiddels is hij 9 maanden en reageert hij goed op het horen van zijn naam. Toch is hij soms zo verdiept in zijn spel, dat hij ook dan nog niet altijd reageert op zijn naam. Komt vanzelf ! Cato
 
Hoi meiden

Ik ben nu een beetje met hem aan het oefenen! Als ik hem roep dan kijk ik hem aan enzo. En ik noem hem nu vaker bij zijn naam, eerst was het altijd een koosnaampje, maar nu noem ik hem vaker Marco. Kan hij daar ook aan wennen. En als hij erg geconcentreerd is hoort hij me inderdaad totaal niet!

Bedankt voor de reacties!
Caroline
 
Terug
Bovenaan