reageren op naam

Hi,

heb een zoon van 4.5 maand en hij reageert niet op zijn naam.
Nou moet ik zeggen dat ik hem ook heel vaak troetelnaamjes heb gegeven, dus wellicht dat ik zijn naam niet vaak genoeg heb genoemd.

Maar nu vraag ik me af hoe je dat kan stimuleren, behalve heel vaak herhalen en hem dan aantikken ofzo, zodat hij het geluid gaat associeren met zichzelf....
 
Hoi,

Begin met een soort kiekeboe spelletje, bv een spuugdoekje over z'n gezicht leggen dan dan zeggen: He waar is ......... nou en dan eraf halen en zeggen: Ja daar is ............
Doe dan bv. ook even het doekje voor jou gezicht en herhaal het zelfde maar dan met het woord Mama.

Zo wie zo leren ze hierdoor goed wie je bedoelt en het helpt tevens tegen later het idee van verlating als je even de kamer uitloopt.
 
misschien al een oud topic, maar wilde toch even reageren.
Mijn dochter reageerde vrij snel op haar naam. Wat ik denk dat wel geholpen heeft is dat ik vaak een liedje zong met haar naam er in.
Ken je het liedje, Bonnie, Bonnie, Bonnie kom je buiten spelen? De naam Bonnie vervang je dan met de naam van je kind. Ze herkennen dan eerst het liedje en later de naam..
Ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan