reaktie op alle reakties mbt voorkeurshouding/redressiehelm/berg/eczeem gr. Celie

Hoi meiden allemaal,

Fijn om   herkenbare verhalen te lezen. Inderdaad kun je veel lezen over redressiehelmpjes op www.redressiehelm.nl. Wij vinden het allemaal wel spannend hoor. Ik weet dat het vestandig is om Enzo een helm te laten dragen maar het is wel wat. Ik en mijn vriend hebben besloten om een leuke kleur uit te kiezen en het allemaal maar zo leuk.........mogelijk te maken. Je moet maar positief blijven denk ik dan maar. Ik weet nu al dat er mensen zijn die raar gaan reageren. Normaal gesproken kan ik mij daar niet zo druk om maken maar nu gaat het niet om mezelf maar om mijn kindje. We praten er nu met iedereen ook maar heel normaal over.

HEt lijkt me wel verstandig om wanneer je een kindje hebt met een afgeplat koppie er naar te laten kijken. Er   zijn meningen die zeggen dat trekt wel bij, maar dat is zeker niet altijd het geval. Deze gevallen heb ik ook al gelezen. De fontanel is het 1ste jaar nog niet dicht daarom wordt het advies ook gegeven om een helm te dragen tussen de 6e en 9e maand. Dan kan het hoofdje nog corrigeren omdat de fontanel nog niet dicht is.

En de opmerking laat de kapper maar rekening houden met het knippen van zijn haar vind ik nergens op slaan. Wij hebben een zoontje en als hij nu later kaal wordt...........helaas is de buitenwereld hard. Ook kinderen onder elkaar.

De kinderarts en de fysio hebben bij ons ook aangegeven dat het met de gehoorgangen te maken heeft. Wanneer je het hoofdje van Enzo van bovenop bekijkt zie je dat zijn oortjes niet tegenover elkaar staan. Staan scheef tov van elkaar, wanneer het nog schever wordt kunnen de gehoorgangen ook scheef gaan groeien. Dit kan ook weer gevolgen hebben voor het gehoor.

Mij tip, luister altijd naar je eigen gevoel. Helaas kan ik uit ervaring meepraten dat je ook bij een kinderarts op je strepen moet blijven staan. Wanneer je merkt dat je kindje wat heeft laat het tot op de bodem uitzoeken.

Ostehopaat heeft bij Enzo erg geholpen om meer naar rechts te kijken. DIt doet hij nu ook volop alleen blijf je wel merken dat hij zijn voorkeur naar links houdt.

Het scheen trouwens opvallend te zijn dat Enzo een voorkeurshouding naar links heeft. De meeste baby's hebben dat naar rechts.

Ook Enzo had ook last van berg. Advies CB; lotion en dan afschrapen met een ansichtkaart. Ik heb het tijdens het drinken met mijn nagels gedaan. Klinkt niet fris maar werkte wel. Elke dag een beetje. Hij is er nu van af en niet elke dag haartjes wassen.

Eczeem, Enzo heeft gisteren een creme gekregen van de huisarts. moet ik 3x daags licht insmeren en ik zie de plekjes in zijn gezicht nu al rustiger worden.

Wat een verhaal he meiden. Nou ik hoor wel weer van jullie. Leuk en gezellig!!!!!!!


dag dag

Celie
 
Hoi Celie,

Ook heel herkenbaar, berg en ruwe eczeemhuid.
De berg is inmiddels bijna weg (Emmalynn is nu bijna 4 mnd). Ik doe haar om de dag in bad of douche. Tijdens baden leg ik een washandje/spuugdoekje met water op haar hoofd, dat ik telkens 'ververs' met warm water. Dan kun je het tijdens het wassen ook makkelijk verwijderen.
In het bad heb ik al verschillende dingen geprobeerd, begonnen met Calendula babybad toen zemelen(prutje als thee gezet) en nu ben ik sinds een week Balneum badolie. Dat laatste houd echt een heel zacht laagje op haar huidje, heerlijk gewoon.
Ik smeer haar meerdere keren per dag in met pure amandelolie (zo puur dat het ook voor consumptie geschikt is). Is trouwens ook heerlijk voor mama's handen en nagels .
ivm de voorgeschiedenis aan eczeem, gevoelige huid en allergie  en astma bij mij en mijn man zijn we erg voorzichtig. Helaas (doet nog steeds een beetje pijn) krijgt Emmalynn geen borstvoeding meer, maar voorlopig start ik zeker nog niet met fruit/groente hapjes etc.
wb cremes van de huisarts etc... please wees voorzichtig, vaak zit er vormen van prednison in, goed om de eczeem  'weg' te smeren, maar minder gezond op de lange termijn. Okay nou ben ik misschien erg 'alternatief' ingesteld, maar dat is omdat ik er zo ontzettende goede ervaring mee heb.
Heeft jouw zoontje echt eczeem, mijn advies: zoek een goede homeopathisch (arts) bij je in de buurt, en breng daar eens een bezoekje aan.
Klassieke homeopathie helpt samen met de osteopaat ook goed voor de ontwikkeling bij kindjes met een voorkeurshouden cq KISS syndroom.
Goed weer een heel verhaal, ieder zijn eigen beslissing hoor! Wil niemand iets opleggen. Succes.

Tot gauw,
Roos
 
Hoi Celie,

Ons zoontje heeft ook een voorkeurshouding. Hij heeft hem ook naar links. Ik biedt al zijn speelgoed aan de rechterkant aan en heb een soort waslijn in zijn box gespannen met een donkere handdoek. Ook ben ik zijn nekspier aan het oprekken. En 's avonds loop ik om de tien minuten kwartier naar zijn bedje om zijn hoofdje de andere kant op te leggen. Dit doe ik nu ruim een week (hij is trouwens ruim vier maand) en zijn fysio zei dat hij echt vooruitgang zag. Zijn achterhoofd is nog steeds erg scheef maar het is met naar links en rechts kijken al een stuk beter geworden. toch ben ik bang dat hij uiteindelijk zo'n helmpje moet hebben. Hij heeft nu een spreidbroekje voor zijn heupje en kan dus niet op zijn zij liggen. Ik hoop dat hoe ik het nu doe gaat helpen. Afwachten.
Hij heeft ook een beetje last van exceem. Maandagochtend naar de huisarts. Ik heb zowat al een tube lanettezalf er opgesmeerd en dat helpt een beetje.


Groetjes van Renate
 
Hoi,
Ook Quinten had een voorkeurshouding naar links.
Hij kon gewoon niet naar rechts kijken. We hebben vanaf dat hij 3 maand was fysio
aan huis gehad. Helemaal geweldig hoe die vrouw met hem omging en hem toch
stimuleerde om zijn nekje goed te gebruiken. Op haar advies zijn we met hem naar
een manueel therapeut gegaan. Na een behandeling van nog geen 5 minuten hadden
we een totaal ander kind!!! Hij kon weer alle kanten opkijken. Het bleek dat de atlas
(bovenste wervel) tijdens de zware bevalling heel iets was verschoven.
Toen dat weer recht was konden we echt aan de slag. Hij heeft geen helmpje ofzo
gehad. Steeds op de andere kant leggen als hij sliep hielp hier gelukkig afdoende.
Ook ging ik vaak met hem voor de spiegel staan. Hij met zijn rugje tegen mijn buik.
Zijn aandacht vangen in de spiegel en dan steeds een beetje draaien zodat hij alle
kanten opkeek. We konden gewoon merken dat zijn spieren daar steviger van werden.
Helaas gaat het bijna nooit vanzelf weer over. Met sommige dingen wel, maar dit niet.
Quinten is nu 17 maand en zijn hoofdje is weer zo goed als rond. Je ziet er niks meer van gelukkig.
Heel veel succes ermee.
 Groetjes Melanie mmv Quinten.
 
Hoi. Mijn nichtje heeft een helmpje gehad van ca. 6 maanden tot 1 jaar. De ouders vonden het ook moeilijk, want het ziet er wel 'vreemd' uit en misschien zit het wel niet lekker enz. enz. Ze is nu bijna 3 en heeft een keurig rond koppie. Op foto's met haar helmpje denk je af en toe nog wel 'wat zielig', maar ik denk dat ze straks als ze een jaar of 12 is en zich gaat interesseren voor haar uiterlijk alleen maar blij is dat papa en mama toendertijd hiervoor hebben gekozen.
Ik wilde dit alleen maar even kwijt als positieve opmerking!
Groetjes allemaal. Patricia.
 
Mijn zoon nu 2 jaar heeft ook een helmpje gehad in de periode dat het heel warm was en hij hem 23 uur per dag op gelukkig nooit problemen gehad.
En hij heeft nu een mooi rond bolletje heb er echt nooit spijt van gehad heb ook een hoop reacties gehad je lijk wel gek en zielig nee een plat of scheef hoofd dat is wat!!
Ik zie nu wel eens kindje met die platte hoofdje en dan ben ik blij dat ik het gedaan heb maar dat is ieder zijn eigen keus.
maar voor mij is lang leve de redressie helm..
 
Terug
Bovenaan