reanimatiecursus

Op het werk hebben we eind april of half mei nog een reanimatiecursus. Eind april zit ik al op 35 weken. Nu vraag ik me af of ik nog wel kan reanimeren en of het wel goed is. Een vriendin waarschuwde dat het niet verstandig is omdat alles al weker aan het worden is in mijn lichaam.
Ik ga de vk ook maar bellen om het te vragen, maar weet iemand hier daar meer van?

Ik wil er wel naartoe gaan, om in ieder geval de theorie weer eens te horen. Maar ik zie nu al op tegen het oefenen. Bukken en kracht zetten is volgens mij sowieso niet handig meer.

Hoi,
je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat het allemaal wat moeizamer gaat,maar dat je zeker wel aanwezig kunt zijn voor de theorie.Het oefenen kan je dan achterwege laten of doen zover het gaat.
Ik werk zelf in de zorg en heb begin van mijn zwangerschap nog een BHV cursus gehad.
Weet uit ervaring dat bij ons de theorie vaak op de voorgrond staat en het oefenen vaak minder is.

Ik denk dat de praktijk wat te zwaar zou kunnen zijn maar idd wel verstandig om voor theorie te gaan wisselt altijd zo met die reanimatie ben benieuwd hoeveel tellen nu haha

Voordeel is wel dat het er steeds makkelijker op wordt, zeker om te beginnen. Vroeger was ik altijd heel bang dat ik een hartslag miste en te vroeg begon en zels dat schijnt niet erg te zijn!

Maar inderdaad het is ieder jaar weer fijn om opnieuw te horen hoe het ook alweer moet.

ik weet het niet precies...

maar heb net (vorig week donderdag) een cursus EHBO aan kinderen afgesloten. was toen 30 weken..... en was erg blij dat ik klaar was... lichamelijk vond ik het erg zwaar!!

wij hebben reanimatie gehad bij kinderen en baby's en die lagen op tafel en tja... het was echt niet leuk met een buik!!!
denk dus dat het bij 35 weken helemaal niet te doen is...

maar goed de theorie nog een keer horen kan nooit kwaad!!!! ben wel benieuwd wat vk zecht

Dag Jenny,

Toevallig had ik afgelopen week een herhalingscursus EHBO. Ben zelf 31 weken zwanger en 20 april heb ik de tweede herhalingsdag.
De eerste dag stond met name in het teken van levensreddende handelingen en ik vond het prima te doen.
Je kunt zelf heel goed aangeven, wanneer het even genoeg is!
Ik kon zonder al teveel moeite (niet meer dan de andere cursisten) 5 sessies van 30 keer masseren en 2 keer beademen volhouden.
Ik zou het gewoon proberen en je kunt een stap terug doen, wanneer het te heftig is.
Moet daar wel bij zeggen, dat ik normaliter ook geen klachten heb, qua bekkenpijn e.d.

Doen wat goed voelt!

Terug
Bovenaan