Rebecca doet super, wij zijn hard in training

Nou voor de mensen die niet mijn blog lezen een kleine update.

Rebecca doet het super goed, ze is gepromoveerd tot bijnaam Lachebekkie!!!
en de verpleging heeft nu roulatie systeem opgezet dat iedereen kans heeft om lachebekkie te verzorgen.
Ja we liggen nog steeds in Rotterdam en op de IC, want ze heeft gewoon continue toezichtnodig, maar is eigenlijk wederom geen IC kindje.
Als wij er ff niet zijn en zij is wakker zit ze lekker met de verpleging in het hok of achter de balie.

Nou wij zijn per afgelopen disdag begonnen met versneld traject qua scholing en we hebben het uitzuigen en de dagelijkese canule verzorging al volledig afgetekend, en doen we per vanmiddag zelfstandig, je moet min 2x mee kijken, 2x onder begeleiding en 2x onder toezicht, en daar zijn we al ruim overheen.
Ook hebben we woensdag het geweldige nieuws gehoord dat ze gaan proberen om haar binnen 2 weken over te plaatsen naar Leiden!!!
De canule wissel gaan we dan daar leren, komt een verpleegkundige van het team dan speciaal voor ons naar Leiden. Nou omdat alles volledig afgetekend is kan het nu misschien heel snel gaan die overplaatsing, maar kan ook nog misschien 3 weken duren, want je bent ook afh van beschikbaar plekje in Leiden. maar we hebben hoop!!!!!!!
En ook afh van wanneer we canule wissel kunnen gaan oefenen en of dat 1 of 2x in de week is, zou het misschien heel snel kunnen gaan. Ok we moeten nog 1 ding leren en dat is speciale beademing, dat is eigenlijk hetgene waar ik toch het meeste op tegenkijk, gelukkig op pop oefenen, maar toch.......
Eigenlijk ook heel dubbel want elk kind kan iets overkomen en dan zou je moeten beademen, en das toch zo anders dan volwassenen, (ja heb kinder ehbo gedaan ivm met werk vroeger) en vind het eigenlijk gek dat daar niets over instaat in het groeiboekje, en de CB arts niet tegen ons over gezegt terwijl wij er beduidend meer op moesten letten. En toen wij op moment supreme bij HA zaten vroeg hij of we dat hadden geleerd in zkh, en stond met bek vol tanden, want anders zou hij ons een spoed cursus hebben gegeven, hij ging ervanuit dat het ons was uitgelegd, en dat doet hij eigenlijk bij alle nieuwe ouders. Ja ik heb een super HA!!

Dus eigenlijk super nieuws, wij zijn hard aan het leren en de verpleging is super trots op ons, en lopen dus eigenlijk zelfs al een beetje voor (er was 2 weken voor uitgetrokken en na een week hebben we alle handelingen al ruim voldoende afgetekend) dus wie weet snel overplaatsing en dan het moeilijkste gaan leren, als dat goed gaat en evt ook voorspoedig zou ze ong 6 weken en dat is via de meest oportinistisch manier gekeken na overplaatsing naar huis kunnen. Dus dat zou betekenen komende dinsdag wordt ze 17 weken dat ze zelfs heel misschien net iets voor die 6 maanden thuis zou kunnen zijn, en wij doen er alles aan en moet zeggen het ziekenhuis ook!!!!!!!!!!!!! En ze willen voor haar ook die uitzondering maken, eerder dan 6 maanden oud naar huis!!!!!!!!!!!!!!!! JEAH JIPPY, nu hopen en duimen!!!!!!!!!

En nog een noot aan een hele lieve aprilmama, ik heb het shirtje ontvangen is echt geweldig, ze heeft vandaag aangehad, en ga proberen foto's te plaatsen op hyves, maar zat over limiet, maar je krijgt ook via PB als dat me gaat lukken. Maar super bedankt, en zelf een arts had er een opmerking over, nou die tekst slaat wel op haar, is haar eigenlijk op het lijf geschreven!!!!!!

Groetjes en Kussjes Pauline, Bas en Rebecca

Terug
Bovenaan