recept rode bietensap

Hoi hoi,

omdat het zo gezond schijnt te zijn en ook voor je energie level wil ik graag aan de rode bietensap. Op google kon ik niet aan een recept komen... Weet ook niet of je het koud of warm moet drinken... En ik wil het graag vers maken.

How is my help today?

Greets Sanne
 
Hey goldwinggirl, ja ik zou het ook kunnen kopen... Alleen was van plan een grote hoeveelheid te maken. En bij de ah ben je al gauw 4 euro voor zo'n sappie kwijt en is het misschien net genoeg voor mezelf. Wilde het graag delen met een zuster die ook wel wat energie kan gebruiken. Maar nu ik er over nadenk... kan altijd een sapje halen om het is te proberen zoizo. Heb ik het toch alvast binnen.
Hmm ja goeie tip, ga ik daar al is mee beginnen om te testen. Maar recepten blijven welkom!

Groetjessss
 
Ha misseslavin, ook ik heb geen recept, maar mijn moeder heeft een periode gehad waarin ze van die afschuwelijke sapjes maakte. Volgens mij heb je hier echt een blender of sapcentrifuge voor nodig. Bij zo'n laatste ding krijg je vaak direct een boekje met recepten. Maar ik zou idd ook eerst een flesje kopen, misschien vindt je het afschuwelijk smaken en zo'n machine is ook niet goedkoop. Ik vraag me af of enorme hoeveelheden maken goed werkt. Is het niet erg bederfelijk?

groetjes
 
@misseslavin
Je zocht naar een bietensap recept ik heb er een kijk maar of je het lekker vind, succes

Ingrediënten:

1/2 rauwe biet
1/2 citroen
1/4 appel
1/3 liter water
1 eetlepel honing

Bereidingswijze:

Snij de biet in stukken en doe deze in de blender.
Voeg de appel, honing, citroen en water toe en laat dit voor ongeveer een halve minuut draaien.
Even door een zeef halen en direkt serveren.

Notities:

Bietensap is heel goed voor het bloed. Bevat o.a. ijzer, foliumzuur, kalium, calcium en caroteen. Bieten bevatten ook nitraat. Vitamine C heft dat op. (Vandaar de citroen en appel) Bietensap bevordert de spijsvertering, de opname van voedingsstoffen en het afweersysteem van het lichaam. Rode bietensap stimuleert de werking van de maag en lever. Het is bloedreinigend,vochtafdrijvend (het kan zijn dat uw urine rood kleurt. (niet schrikken dus)
 
Terug
Bovenaan