Recept stoofpot voor kinderen

<p>Mijn man en ik eten graag stoofpot in de koude herst en wintermaanden. Nu lees ik tegenstrijdige verhalen op internet of je dit ook aan je kindje kan geven(zoontje is 17 maanden) de een zegt dat het bier wat erin gaat zo verdampt is dat het geen kwaad kan, maar de ander zegt weer van wel. Weet iemand wat nu klopt of heeft iemand een lekker recept voor stoofpot zonder alcohol erin? </p>
 
Ik weet wel dat je lang moet koken voor de alcohol écht weg is. Een lekker recept zonder alcohol heb ik niet zo voor je. Maar als je hem vindt... aantal bakjes mee vullen voor in de vriezer?
 
Ik heb tijdens mijn zwangerschap geregeld een stoofpotje zonder drank gemaakt, met de Zwolse Stof- kruiden van Johnny Boer. Zal dan wel weer zout inzitten.. Maar als je die googled, vind je prima recepten. 
 
De jonnie boer kruiden zijn zonder zout. 
Ik maak mijn stoofpotje vaak met stoofvlees, rode ui, gedroogde cranberries, lepeltje mosterd, balsamico azijn en een plakje ontbijtkoek. Is erg lekker al zeg ik het zelf.
 
Ik denk niet dat het veel kwaad kan. Mijn zoontje eet bijvoorbeeld ook stoofperen die klaar gemaakt zijn in bessenjenever. 


ik kreeg het zelf vroeger ook en ben er ook groot mee geworden ?
 
als je twijfelt misschien 1x in de maand eten? 
 
Er blijft wel wat alcohol achter in gerechten, ook als je het lang kookt. Of het een hoeveelheid is waar je je zorgen om maakt, moet je natuurlijk zelf beslissen, maar je kind eet dan dus wel iets waar een restje alcohol in zit.
Ik maak mijn stoofvlees altijd zonder alcohol, bij mij gaat er het volgende in: flink uien, champignons en natuurlijk vlees, scheutje azijn, ketchup, bouillon, ketjap, schepje bruine suiker, kruidnageltjes en laurierblad. Binden doe ik vaak met een oude boterham of gewoon wat bindmiddel.
 
Terug
Bovenaan