recept voor fruithapje

Hoi meiden,

Heeft iemand een recept hoe je zelf fruithapje voor de kleine kunt maken?
Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik wil zelf een keer iets maken ipv een potje.

Mij lijkt dat een geprakte banaan zo droog/ vast is vergeleken met een potje.

Ik ben benieuwd en al vast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Nancy
 
Hoi, mijn zusje werkt op een KDV en daar maken ze het fruithapje altijd zelf. Gewoon wat soorten fruit schillen en ontpitten en dan fijnmaken met de staafmixer. Je kunt verschillende soorten fruit gebruiken, in het groeiboekje van het CB staat wat ze wanneer mogen hebben. Als je het dan nog te droog vindt, kun je er eventueel nog wat melk doorheen mengen.
Groetjes Helene
 
Hoi,
je kan appel, peren, bananen en sinasappels doen in het begin.
hou rekenign met het feit dat teveel banaan stoppend kan werken en teveelsinasappel diarree kan veroorzaken.
wat ik deed was een halve banaan met uitgeperste sinasappel en een liga koek, (vanaf zes maanden officieel, maar die paar dagen maakt niet zoveel uit)
of een peer met koek.
eigenlijk kunnen ze al het fruit eten, maar als er iemand in het gezin allergisch is voor bepaald fruit dan zou ik daar nog even mee wachten, maar straks lekker wat aardbeien of meloen door de fruit hap heen is ook erg lekker.
denk erom in de zomer je kindje niet buiten fruithap geven of roosvicee ivm de wespen etc.
succes
 
Hoi,

Geprakte banaan lijkt dan misschien wat droog in vergelijking tot een potje, maar het is vooral groffer en dat zullen ze toch een keer moeten leren.
Dat is juist ook een voordeel van op een gegeven moment zelf maken: de structuur is heel anders, zelf als je het helemaal glad maakt met de staafmixer.

Je kunt er natuurlijk altijd een beetje water door doen om het wat 'soppiger' te maken. Banaan is in principe verstoppend, maar een banaan die net van het groene af is werkt juist laxerend.

Lekkere combi's (volgens onze zoon dan he, die is nu 9,5 maand)
appel + peer
banaan + peer
peer + kiwi (kiwi zijn een heleboel kindjes gevoelig voor, dus voorzichtig proberen. En niet raar op kijken als je de pitjes weer terugvindt in de de ontlasting)
inmiddels meloen (puur)

Er kan gewoon heel veel alleen dus oppassen met bepaalde soorten (aardbei is ook zo eentje waar veel kindjes gevoelig voor zijn)

Groetjes,
Marije

o ja, bij de AH hebben ze in de diepvries ook bosvruchten. Direct na de pluk ingevroren dus hartstikke vers. Straks erg lekker om dat door de yoghurt heen te doen!
 
Terug
Bovenaan