Recepten bij koemelkallergie (9mnd)

Hallo mama's met koemelkallergie-kindjes!

Met zoontje is 9 maanden en heeft een koemelkallergie. Omdat hij ook op rijst reageert, is de keuze in voeding alweer wat minder helaas. Nu ben ik op zoek naar leuke receptjes voor hem. Wie kan mij er aan helpen?

Groetjes, Cornelie
(c.g.evers@home.nl)
 
Hoi!
Ik denk niet dat ik je kan helpen aan eern receptje, maar ik wil je gewoon sterkte wensen. Wat een ellende he, die koemelkallergie. Mijn zoontje van 4 mnd heeft het ook. Hij mag alleen nog maar flesvoeding, nutrilon pepti.
Hij reageert op heel veel dingen, zoals op een hoestdrankje, toen hij bronchitis had. Ook op roosvicee laxo, op druppels van VSM, enz. Je bent echt heel beperkt met zo'n allergie. Ik hoop dat je wat receptjes krijgt! (Ik hou 't zelf natuurlijk ook in de gaten, want daar kan ik m'n voordeel mee doen als mijn zoon zo oud is...)
Sterkte
 
Hoi Anoniem,

het is zeker een gedoe. Mijn zoontje reageert idd ook op heel veel. Vooral fruit. Hij verdraagt alleen banaan. En rijst kan ook al niet. Ik vind het best lastig om elke keer weer iets te verzinnen hoor. Zeker als toetje na de warme hap!
Jij ook sterkte. Hopelijk krijgen we een paar leuke tips :)

Cornelie
 
Sorry, ik ben Els, vergeten naam in te vullen.
Nog weinig reacties he?
Ik dacht, misschien kan ik dit aan jou vragen, jij bent al verder dan ik...
Wanneer gaf jij je zoontje voor het eerst een groente- of fruithapje?
Mijn zoon mag dit van het CB nog niet, i.v.m. die koemelkallergie. Is nu 4 maanden, dus hoeft ook nog niet per se. Alleen, hij wil tussen de 3e en 4e voeding nooit meer slapen en is dan na 2 uur knotsvervelend. Ik heb echt zoiets van: 't zou handig zijn als ik 'm nu als tussendoortje iets zou kunnen geven. Dat lust 'ie best denk ik, want 't liefst zou hij onmiddellijk z'n fles willen. Maar ja, dan gaat hij dus om half 6/6 uur aan de nacht beginnen, met als gevolg dat 'ie 's morgens om half 5 weer wakker is. Zou ik 'm echt niet een zelf gemaakt groentehapje kunnen geven? Zomaar eens proberen? Wat heb jij gedaan rond die leeftijd?
Ben benieuwd naar je reactie.
Groeten, Els
 
Hoi Cornelie,
Ik zat gisteravond laat nog wat te snuffelen op internet. Ik heb voor jou denk ik wel iets leuks gevonden: www.keukenkikker.nl! Allemaal recepten die geschikt zijn voor kinderen met koemelkallergie. Alleen... ik heb er zelf nog niet zoveel aan, want alles is vanaf 6 maanden. Voor jou zit er dus genoeg bij. Je kunt ook bij Google eens zoeken op: recepten koemelkallergie. Dan komt er ook heel wat tevoorschijn... Succes ermee!
Groeten, Els
 
Hoi Els,

ik kan me jouw dillema zelf ook nog herinneren. Ik gaf dan wat water tussendoor. Ik ben echt pas met 6 maanden groente- en fruithapjes gaan geven.
Bedankt voor de tip van Keukenkikker, ik ken de site inderdaad. Is heel leuk. Maar veel is ook met rijst en dat verdraagt mijn zoontje ook nog niet helaas :-(
Ik ga het eens intikken bij Google.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel :)

Groetjes, Cornelie
 
Och ja, sorry. Ik had er even niet meer aan gedacht dat je kindje ook geen rijst verdraagt...
Ik kom hier later nog wel even terug, wil nu naar bed. Groetjes!
 
Terug
Bovenaan