recepten voor lekkere verjaardagshapjes gevraagd..

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik ben ook zoek naar lekkere, niet te moeilijke, recepten voor kleine hapjes.

heb nml ooit een keer hamrolletjes met boursin gehad en die waren heeeerlijk...

dus wie maakt er altijd zelf lekkere hapjes....
wil je je recept dan even prijsgeven...!!!!!!

alvast bedankt..

liefs tobi

Ik ben zelf niet zo crea, maar m'n schoonzusje wel!

Gevulde dadels:
Dadels met kruidenkaas erin (boursin ofzo). Je snijd ze in de lengte open, en vult ze op met boursin...

Zalmpoffertjes:
Je neemt als 'toastje' een (koud)poffertje (kant-en-klaar is het makkelijkst), Daar doe je een klodder gorgonzola op. Daar leg je een plakje zalm op en daar leg je twee kappertjes op. (eventueel de kappertjes "vastplakken" met een zuivel-spread ofzo). Als je het minder kruidig wil hebben vervang je de gorgonzola oor zuivel-spread.

Liefs Nelleke

O ja, deze is heeeel lekker (kan ik zelfs!)

Zalm-wrap
Je neemt een wrap. Die besmeer je (heel) dik met philadelphia (hoe schrijf je dat?). Het lekkerst die met bieslook of tuinkruiden ofzo. Daar leg je voorgesneden ijsbergsla op. Dan plakken gerookte zalm. (water loopt me al in de mond)
Oprollen en plakjes snijden (zoals een pannenkoek). Eventueel vasthouden met een sate-prikker (of bij de AH ofzo van die bamboe-prikkers, ziet er nog leuker uit).
Is echt SUPER lekker!!! (en 1 wrap is niet genoeg hoor, het is zo op!)

Liefs Nelleke

oh, en wat dacht je van sushi?
Is ook echt niet moeilijk (kan ik ook...) alleen je moet even de goede spulletjes hebben en eventueel even een sushi-boekje-voor-dummies ofzo halen. Als je het eenmaal door hebt...
Nelleke

die dadels doe ik altijd met monchou en dat cocos erover heen.
Ben helemaal niet crea, gewoon lekker simpel

Hiya Tobi,

Een "taartje" van dunne plakjes roggenbrood met een lekker kruidenkaasje en salami (dus plakje roggebrood, kaas,brood, salami, brood, kaas, brood, salami, brood, kaas etc) en dan in leuke puntjes snijden. Dit gaat overigens het makkelijkst als je rond roggebrood kan vinden dat ongeveer even groot is als je plaken salami.
Dadels zijn ook errug lekker met pate er tussen.
oh en errug hip is kleine hapjes op lepeltjes (haha volgens mij heten dat gewoon "lepelhapjes") je kunt kleine hapjes, bijvoorbeeld opgerolde plakjes jamon serrano (spaanse ham) op een prikertje met een olijf ofzo, voorbereiden en dan ieder hapje op een lepeltje leggen. Die lepeltjes kun je dan leuk presenteren op een schaal. (zo krijg je overigens ook niet zo'n zielig uitziende schaal halverwege de avond waar nog een blokje kaas en een half plakje vebruinde leverworst op ligt.)
Ook leuk op een lepeltje (of gewoon lekker op een schaal uiteraard) Manchego kaas met iets zoets erop (kan gember zijn of sinasappeljam o.i.d.)
Stukjes peer met een pittige (blauwe) kaas

haha ik hou geloof ik erg van de combinatie hartig met zoet.

Anyway, heel veel plezier zaterdag en toi toi toi voor morgen.
Ajuus, ilja

nou het klinkt allemaal lekker hoor dames!!!
ik had de wraps ook bedacht, dat is echt lekker, misschien ff internetten voor een variatie op de zalm?

wat ik wel eens heb gehad:
Tucjes (naturel) met filet americain en daar gebakken uitjes op

hamrolletjes met asperge erin

warme gehaktballetjes

succes!

Jenneke

Terug
Bovenaan