recepten voor verse maaltijden gevraagd

Hallo allemaal,

mijn dochter is nu 8 1/2 maand oud. Ik probeer haar bij voorkeur verse maaltijden aan te bieden, maar ze eet ook regelmatig uit een potje.
Wanneer ik enthousiast ben begonnen met het maken van vers eten, eet mijn dochter dit niet op. Ze doet haar mond niet open en wij moeten allerlei kunstjes uithalen om haar bordje leeg te laten eten. Dit werkt dus niet.
Wanneer ik het eten bereid heb, blijft het vaak wat droog. Misschien dat ze daarom het eten niet wil opeten. Wanneer je daarna een potje voorzet, eet ze dit wel op. Het ligt dus echt aan mijn kookkunsten.

Wie heeft er recepten van maaltijden ( voor een kindje van 81/2 maand ou) die "goed" gegeten worden? Misschien dat onze dochter van deze maaltijden wel eet.
Alle recepten zijn welkom (vis, vlees ed).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

bedankt alvast.

groeten Wen
 
Hoi,

Ik doe altijd een beetje opvolgmelk door het eten van mijn zoontje dan is het een stuk minder droog en hij eet alles heel goed.

Misschien een tip!!

groetjes ilona
 
http://www.dekeukenkikker.nl errug leuke site staan hoop recepten op en ook per leeftijd ingedeeld!
natuurlijk wel vanaf 6 maanden..
ze heeft ook een boek uitgebracht succes met koken..
 
Hoi,
Idd wat melk erdoor wil goed helpen.
Of een klein beetje margarine kan ook. Daar zitten sowieso voedingstoffen in die ze
nodig hebben. De vetten die hierin zitten hebben die kleine hummeltjes nog nodig.
Of gewoon een beetje kooknat van de groenten erdoor. Dat kan natuurlijk ook.
Succes met proberen.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Ik heb van een moeder gehoord dat ze haar vers bereidde maaltijden in een potje deed en toen  at haar kindje ineens die zelfgemaakte maaltijden wel. Zo zie je maar weer hoe jong ze al gefopt willen worden, en het werkt nog ook.

Groetjes Renée
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Het is inderdaad een erg leuke site om te bekijken.
Koken jullie het eten altijd in dezelfde pan (dus kip, rijst en groente samen laten koken in dezelfde pan) of koken jullie alles apart?

bedankt alvast

groeten Wen
 
Hoi Wen,
Ik kook in principe alles in 1 pan, maar doe de ingredienten er niet allemaal tegelijk in, want dan zijn bv je peultjes doodgekookt tegen de tijd dat een aardappeltje gaar is.
Verder pik ik, als dat mogelijk is, ook wel wat uit onze pannen (waarom in  twee verschillende pannen dezelfde groente koken?) voor een hapje voor mijn dochter, en waar mogelijk laat ik haar aan tafel van onze borden mee eten.
Ik heb hele kleine pastafiguurtjes, die niet fijngemaakt hoeven te worden, want een pastahapje in de staafmixer wordt wat droger; en je weet dat je aardappels moet prakken en niet met de staafmixer doet, want dan wordt het lijmachtig.
Wat hardere groenten (boontjes, bloemkool  ed) gaan bij mij in de staafmixer met een stukje vlees/vis en de zachtere (courgette, pompoen) prak ik met een vork en dan gaat alles door rijst, pasta of aardappel; inderdaad zoals boven wordt geschreven moet je het hapje lekker smeuig maken.
Favorieten van Jasmijn zijn: courgette/broccoli + pasta, pompoen + pasta/aardappel  en wortel + aardappel. Wat vlees en vis aangaat hangt er er erg van af wat er toevallig in de koelkast ligt: wij eten zelf ook geen vaste recepten. Overigens wilde mijn andere dochter niets van dit soort hapjes weten, dus dat dit een succes bij mij is, wil niet zeggen dat jouw dochter het ook lust;-)
Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan